علی رضا عالی پور پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: افرادی که به صورت عمدی اقدام به آتش زدن محل انباشت و بازیافت پسماند اهواز می کنند مقاصد و اهداف مختلفی را دنبال می کنند.
وی افزود: این افراد برای فعال کردن ماشین آلاتشان در این محل و اخذ قرارداد با شهرداری اقدام به آتش سوزی های عمدی محل انباشت زباله های اهواز می کنند.
معاون خدمات شهری شهرداری اهواز اظهار کرد: برخی نیز به قصد تسویه حساب با شهرداری دست به این کار می زنند.
وی توضیح داد: شهرداری اهواز نیز طی چند سال گذشته تلاش کرده با همین افراد قرارداد خود را ببندد این در حالی است که این افراد به این قراردها هم اکتفا نمی کنند و برای شهرداری هزینه ساز هستند.
وی یادآور شد: با توجه به این که محل انباشت زباله اهواز دور از شهر است ایمنی و نظارت نیروهای انتظامی نسبت به دیگر مناطق در آنجا کمتر است و انجام اقداماتی چون آتش سوزی را برای افراد راحت تر می کند.
وی توضیح داد: قرار است یک سیستم دوربین مداربسته گسترده برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی در این محل راه اندازی شود.
وی با اشاره به مشکلات این نوع اتش سوزی درمحل انباشت زباله و پسماند گفت: آتش سوزیهای این محل می تواند برای پرواز هواپیماها اختلال ایجاد کند چرا که محل یاد شده در مسیر فرودگاه اهواز است.
شامگاه سه شنبه محل انباشت و بازیافت پسماند صفیره اهواز به دست افراد ناشناسی به آتش کشیده شد که موجب اتش سوزی گسترده در این منطقه شد که خاموش کردن این آتش سوزی چهار ساعت به طول انجامید.
محل انباشت و بازیافت پسماند صفیره اهواز تنها محل مصوب محیط زیست است که در شرق اهواز در جاده ماهشهر و رامهرمز در بخش غیزانیه واقع شده است. و بیش از 200 هکتار وسعت دارد.
7164/6064
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.