فرهاد قلی نژاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این صیادان متخلف شناسایی شده و تحت تعقیب می باشند افزود:در پی تلف شدن بیش از 700 قطعه ماهی در روزهای اخیر در رودخانه لوره واقع در حوالی روستای بلادیه بخش چغامیش دزفول محیط بانان اداره حفاطت محیط زیست برای شناسایی صیادان متخلف وارد عمل شدند.
وی با بیان اینکه صیادان متخلف که از ساکنان یکی از روستاهای منطقه می باشند هنگام استفاده از سم برای صید ماهی در رودخانه لوره مشاهده شدند گفت: 2 صیاد با مشاهده محیط بانان از محل متواری شدند اما پلاک خودروی آنها ثبت شده است.
قلی نژاد اضافه کرد: شکایتی علیه این صیادان متخلف تنظیم شده و افراد مذکور از سوی مرجع قضایی تحت تعقیب می باشند.
اهالی روستای بلادیه با توجه به فصل تخم ریزی و ممنوعیت صید ،خواستار برخورد با صیادان متخلف و عامل مرگ ماهیان شدند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول در خصوص آلودگی آب و مرگ آبزیان ناشی از نفوذ فاضلاب از تصفیه خانه این شهرستان نیز گفت:با پیگیری انجام شده تا حدودی مشکل تصفیه خانه فاضلاب شهر دزفول حل شده و در حال حاضر مرگ آبزیان به علت مشکل در تصفیه خانه فاضلاب مشاهده نشده است .

**دستگیری چهار شکارچی پرندگان در پارک ملی دز
رئیس پارک ملی دز نیز گفت:محیط بانان این پارک هنگام گشت و کنترل جنگل های دز به 2 شکارچی متخلف پرندگان وحشی برخورد کردند و از آنان یک قبضه سلاح شکاری و تعدادی تیر کشف و ضبط کردند.
رضا قپانچی پور همچنین از دستگیری 2 صیاد متخلف بلدرچین در پارک ملی دز خبر داد و گفت:از این صیادان 6 قطعه پرنده وحشی از نوع بلدرچین و چند تور زنده گیری ،یک دستگاه موتورسیکلت و آلات موسیقی شبیه سازی صدای پرندگان کشف و ضبط شد و صیادان متخلف به دادسرای شهرستان دزفول معرفی شدند.
وی گفت:هر ساله از 15 اسفندماه تخم گذاری و جوجه آوری پرندگان آغاز شده و به مدت 6 ماه هرگونه اقدام به شکار و صید پرندگان ممنوع و غیرمجاز می باشد ،شکارچیان در روزهای عادی سال نیز تنها با کسب پروانه و رعایت دستورالعمل از سوی سازمان حفاظت محیط زیست مجاز به شکار در مناطق آزاد هستند.
7278/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.