رضا پورآئین سه شنبه به خبرنگار ایرنا افزود:از سوم تا 14 فروردین ماه یکهزار و 64 مورد بازرسی از اماکن عمومی دزفول انجام شد و 26 مورد بازدید مشترک با بازرسان اداره صنعت ، معدن و تجارت ، دامپزشکی و تعزیرات حکومتی صورت گرفت و در پی آن 19 واحد اغذیه فروشی ، فروش فلافل و عرضه دخانیات به علت تخلفات بهداشتی به مراجع قضایی معرفی شدند.
وی افزود:همچنین در این مدت یک واحد فروش آب میوه ،سه واحد عرضه فلافل،سه اغذیه فروشی و یک رستوران نیز به علت رعیات نکردن موازین بهداشتی پلمب شدند.
رئیس مرکز بهداشت دزفول با بیان اینکه طرح سلامت نوروزی تا 15فروردین ماه ادامه دارد گفت:در این مدت 154 کیلوگرم انواع مواد غذایی غیر قابل مصرف از جمله همبرگر ، دوغ و آبمیوه معدوم شد.
پورآئین به انجام 23 مورد نمونه برداری مواد غذایی از انواع خورشت،گوشت و نمک نان ،99 مورد نمونه برداری میکروبی آب و933 مورد کلرسنجی از تاسیسات آبرسانی در این مدت اشاره کرد.
وی ادامه داد:همزمان با برگزاری آئین اعتکاف در دزفول46 مورد بازرسی از مساجد ، 28 مورد نمونه برداری آب و سه مورد نمونه برداری از مواد غذایی انجام شد.
وی گفت:در این مدت 92 کارت سلامت صادر شد ضمن اینکه 178 سنجش تجهیزات از سوی بازرسان بهداشت محیط دزفول انجام شد و بار میکروبی وسایل کار ،شوری مواد غذایی و دما سنجش شد.
از 15 اسفندماه پارسال تا سوم فروردین ماه 1397 نیز 2 هزار و 764مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در سطح شهرستان دزفول انجام و 9 تن انواع مواد غذایی شامل پنیر، دوغ محلی و صنعتی، کلوچه، کیک، روغن فلافل ، انواع ترشی ، همبرگر، شیرینی قنادی، پیراشکی و ماکارونی تاریخ مصرف گذشته کشف و معدوم شد.
7278/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.