محمد تقی زاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مراکز اسکان نوروزی تا پایان روز یازدهم اسکان، 370 هزار و 422 نفر فرهنگی و 144 هزار و 544 نفر غیرفرهنگی را در خود جای دادند.
وی افزود: یک هزار و 120 مدرسه در قالب 11 هزار کلاس برای پذیرایی از مهمانان نوروزی خوزستان آماده شده و سه هزار نیروی ستادی، اجرایی و خدماتی در ایام نوروز به مسافران نورزوی خدمت رسانی می کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان یادآور شد: مدارس در نظر گرفته شده شامل 750 کلاس ویژه، چهار هزار و 700 کلاس درجه یک و پنج هزار و 550 کلاس درجه دوم بوده و به امکاناتی چون حمام و یخچال، فرش، تلویزیون و اجاق گاز تجهیز شده اند.
وی افزود: تعرفه اسکان مسافران بر اساس درجه بندی مدارس از نظر امکانات و مصوب کشوری بوده که از طریق سامانه پرداخت شده است.
تقی زاده اضافه کرد: بیش از 60 درصد پذیرش ها در سطح استان و کشور به صورت اینترنتی و به شکل هماهنگ انجام شده است.
وی با بیان این که استان خوزستان به عنوان نخستین استان کشور اپلیکیشن راهنمای اسکان را در اختیار مسافران نوروزی قرار داده، تصریح کرد: این اپلیکیشن تمام اطلاعات لازم هر منطقه را درخصوص نزدیک ترین مراکز اسکان، هتل ها، بیمارستان ها، رستوران ها، پارک ها و سایر مراکز مورد نیاز را به مسافران ارائه می دهد.
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان همچنین گفت: بیش از 24 بنر اطلاع رسانی در ورودی های شهر، چهارراه ها و محل های پر تردد شهر اهواز برای راهنمایی مسافران نصب شده است.
تقی زاده عنوان کرد: حدود 16 مرکز رفاهی و 9 مرکز درمانی فرهنگیان در سراسر استان به صورت شبانه ‌روزی در نوروز به مسافران نوروزی خدمات ارائه کرده و بیش از 35 هزار بروشور نیز بین مسافران توزیع می شود.
گفتنی است پایگاه‌های نورزوی آموزش و پرورش از 28 اسفندماه 96 تا 13 فروردین به مسافران نوروزی خدمات ‌رسانی می کند.
در ایام نوروز سال گذشته یک هزار و 217 مدرسه در سطح استان فعال بوده و سه هزار نفر در 41 ستاد اسکان به مسافران نوروزی خدمات رسانی کردند.
در این سال یک میلیون و 405 هزار و 418 میهمان نوروزی وکاروان های راهیان نور در 11 هزار و 17 کلاس، اسکان و پذیرش شدند که از این تعداد،922 هزا ر و 400 نفر فرهنگی و 483 هزار و 18 نفر غیر فرهنگی بودند.
7148/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.