به گزارش ایرنا حجت الاسلام عبدالحسین غبیشاوی در خطبه های این هفته نماز جمعه بندرماهشهر در مصلای امام خمینی (ره) این شهر افزود: در برنامه نوروزی تلویزیون برای معرفی قومیت های ایرانی در نتیجه بی دقتی مسئولان برنامه در معرفی قوم عرب کوتاهی شد، که مورد انتقاد شمار زیادی از صاحب نظران و بزرگان و مردم قرار گرفت.
امام جمعه بندرماهشهر ادامه داد: صدا و سیما یک رسانه ملی و منتسب به نظام است از این رو باید در اجرای برنامه های خود دقت نظر بیشتری داشته باشد که زمینه سوءاستفاده برای عده ای فرصت طلب فراهم نشود.
وی عنوان کرد: انتظار می رود تهیه کنندگان برنامه تلویزیونی و نمایش های محلی که زحمات زیادی در تدارک برنامه های خود متحمل می شوند در برنامه های خود برای معرفی قومیت ها و آداب و رسوم آنها دقت نظر بیشتری داشته باشند.
خطیب جمعه بندر ماهشهر اضافه کرد: تنوع قومیت ها بافت زیبایی به فرهنگ ایرانی بخشیده و پشتوانه فرهنگی قومیت ها تداعی کننده آموزه های دین اسلام و مذهب تشیع است.
حجت الاسلام غبیشاوی در ادامه خاطرنشان کرد: نباید فراموش کرد که وهابیت با فتنه انگیزی میان سنی و شیعی عداوت های بسیاری در عراق و سوریه به راه انداخت و موجب ریخته شدن خون زیادی از مسلمانان شد.
امام جمعه بندرماهشهر اظهار کرد: در ایران نیز که راه برای فتنه انگیزی از طریق مذهب تشیع و سنی بسته شده است آنها از طریق قومیت ها به دنبال فرصت هستند و قصد دارند با تخریب فضای محبت آمیز موجود بین قومیت ها به هدفشان برسند.
وی در عین حال گفت: نباید فراموش کرد که صدا و سیما به چه میزان در جریان فتنه در بصیرت افزایی ملت ایران نقش داشت از این رو انتظار می رود مسئولان استان با حساسیت بیشتری به مسائل فرهنگی و اقتصادی مردم بپردازند.
وی در پایان با اشاره به سالروز تشکیل جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: مشارکت مردم در سال 57 و رای قاطع 98 درصدی مردم به جمهوری اسلامی ایران نشانه تعهد و تقید مردم به نظام مقدس جمهوری اسلامی است و گلایه آنها در برخی مواقع از عملکرد مسئولان است نه نظام جمهوری اسلامی.

***امام جمعه آبادان: دشمن به دنبال سوء استفاده از مسئله اقوام است
به گزارش ایرنا حجت الاسلام علی ابراهیم پور در آیین عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه در مصلای آبادان اظهار کرد: دشمن به دنبال آسیب زدن به نظام مقدس اسلامی است و می خواهد از مسئله اقوام سوء استفاده کند.
وی اظهار داشت: به تعبیر امام و نگاه رهبری تمام اقوام ایرانی و ولایت مدار مورد احترام هستند و نباید به دشمن اجازه دهیم به اسلام و نظام اسلامی ضربه بزند.
امام جمعه آبادان در بخش دیگری به اهمیت شعار سال اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری با توجه به نیازهای جامعه این شعار را انتخاب کرده اند.
وی گفت: دشمن برای زیر سوال بردن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می خواهد مسئله اقتصاد را زیر سوال ببرد.
وی ضروت نگاه جامعه در حمایت از کالای ایرانی را مهم دانست و گفت: حمایت از کالای ایرانی به منزله حمایت از کارگر، سرمایه ، کارخانه، تولید ملی و خانواده ایرانی است.
وی در بخش دیگری از خطبه های خود به موضوع اعتکاف اشاره کرد و گفت: اعتکاف بهترین شرایط برای خودسازی و عبادت است.
حجت الاسلام ابراهیم پور به وفات حضرت زینب اشاره کرد و گفت: وفات حضرت زینب مصادف با روز 13 فروردین است و از مردم انتظار داریم که حرمت این شخصیت والا را داشته باشند.
7100/7165/9858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.