به گزارش ایرنا فرماندار گتوند در آئین کلنگ زنی این طرح ها گفت: مرکز خدمات جامع فوریت های پزشکی (درمان بستر) صالح شهر، بخش 12 تخت بستری اطفال بیمارستان کارون گتوند، کلینیک تخصصی بیمارستان کارون، خانه بهداشت روستای میان پیلان در بخش مرکزی و خانه بهداشت روستای کاظم حاج سلطان در بخش عقیلی طرح هایی هستند که عملیات اجرایی آنها آغاز شد.
علی خدری غریبوند آغاز عملیات نوسازی ساختمان مرکز خدمات جامع سلامت شماره 1 شهر گتوند، خانه بهداشت روستای بدیل، روستای ماندنی و روستای پشت درب وسطی در بخش عقیلی را از دیگر طرح های بخش بهداشت و درمان در این شهرستان برشمرد.
وی با اشاره به اینکه زمین احداثی 2 خانه بهداشت در روستاهای میان پیلان و کاظم حاج سلطان را خیرین روستاها اهدا کردندافزود: پنج خانه بهداشت در روستاهای کاظم حاج سلطان، بدیل، روستای ماندنی و روستای پشت درب وسطی و میان پیلان دارای 95 متر زیربنا هستند، که برای نوسازی و احداث آنها بالغ بر یک میلیارد و 200میلیون ریال اعتبار نیاز است.
فرماندار گتوند با بیان اینکه با احداث طرح درمان بستر بخش زیادی از مشکلات بهداشت و درمان مردم صالح شهر مرتفع خواهد شد، ادامه داد: مرکز درمان بستر صالح شهر شامل 12 تخت در زمینی به مساحت پنج هزار متر مربع ساخته می شود است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول نیز در آئین کلنگ زنی مرکز درمان بستر صالح شهر گتوند با بیان اینکه یکی از نیازهای مردم و وظایف حاکمیتی دولت رسیدگی به وضعیت اورژانس هاست گفت: زیر ساخت های لازم باید برای نجات بیمار در زمان کوتاه وجود داشته باشد، و با توجه به اینکه به مناطق و شهرهای با جمعیت کم بیمارستان تعلق نمی گیرد و احداث بیمارستان در تمام نقاط کشور برای دولت مقدور نیست برای جایگزین بیمارستان و رسیدگی به وضعیت بیماران به ویژه بیماران اورژانسی در این مناطق مرکز درمان بستر ساخته می شود.
یوسف پریدار در خصوص بیمارستان کارون گتوند نیز گفت:این بیمارستان در نظام سطح بندی کشور یک بیمارستان سطح یک است و خدماتی به بیماران ارائه می کند که با مطالبه ای که مردم دارند مطابقت ندارد و این موضوع باعث گله مندی و شکایاتی از سوی شهروندان گتوندی به دانشگاه علوم پزشکی شده است.
وی ادامه داد: برنامه داریم تا سطح بیمارستان کارون گتوند را به سطح 2 ارتقاء دهیم و این موضوع نیازمند زمان است و با توجه به جمعیت زیاد شهرستان گتوند و دوری از شهرهای برخوردار کاملا قابل توجیه است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول در خصوص نوسازی و احداث پنج خانه بهداشت در روستاهای گتوند نیز گفت: تلاش می شود تا این خانه های بهداشت امسال نوسازی شوند.
سهراب گیلانی نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: با توجه به فاصله زیاد صالح شهر با شهرهای همجوار و وجود مشکلات درمانی احداث مرکز درمان بستر در این شهر ضروری است تا مردم این منطقه از خدمات بهداشتی و درمانی بهره مند شوند.
به گزارش ایرنا، اعتبار برآورد شده برای اجرای 9 طرح بهداشتی درمانی در شهرستان گتوند حدود 200 میلیارد ریال پیش بینی شده است که تاکنون 20 میلیارد ریال آن برای شروع طرح ها از سوی وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی تامین شده است.
شهرستان گتوند با 74 هزار نفر جمعیت دارای 2 بخش مرکزی و عقیلی و پنج شهر گتوند ، جنت مکان، سماله، ترکالکی، صالح شهر و نیز 45 روستا می باشد.
7467/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.