غلامرضا شریعتی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه دولت تدبیر و امید اهتمام ویژه ای برای رفع مشکلات خوزستان دارد افزود:در فروردین پارسال مصوبه بزرگ دولت با 230هزار میلیارد ریال اعتبار خارج از قانون بودجه برای خوزستان به تصویب رسید که این خود روند توسعه ای استان را در همه ابعاد هموار خواهد کرد.
وی گفت:بودجه مهار گرد و غبار امسال به طورکامل پرداخت می شود تا طرح های کنترل کانون های
های گرد و غبار با منشاء داخلی را با سرعت مطلوب ادامه دهیم ضمن آنکه اعتبار جداگانه برای بهبود وضعیت برق و پایداری آب آشامیدنی مردم خوزستان به ویژه اهواز دریافت شده است.

* تخصیص آب برای اجرای گام دوم طرح 550هزار هکتاری
استاندار خوزستان تخصیص آب با دستور رییس جمهوری برای اجرای گام دوم طرح 550هزار هکتاری رهبر معظم انقلاب را از خبرهای خوش سال 1396 بیان و ابراز امیدواری کرد در تیر 1397 گام دوم این طرح بزرگ و ملی وارد فاز اجرایی شود.
شریعتی افزود:با اجرایی شدن و تکمیل این طرح که با روی کارآمدن دولت تدبیر و امید به سرانجام رسید و تا چهار سال آینده به طور کامل به بهره برداری خواهد رسید 300هزار فرصت شغلی جدید ایجاد می شود و تولید سالانه محصولات کشاورزی و باغی خوزستان از 15.8 به 25 میلیون تن خواهد رسید.

* عملیات اجرایی راه آهن اهواز - اصفهان امسال کلید می خورد
استاندار خوزستان گفت: با تامین فاینانس عملیات اجرایی راه آهن اهواز- اصفهان امسال شروع می شود و یکی از آرزوی های مردم خوزستان محقق می شود.
اعتبار این طرح 4.5میلیارد دلار برآورد شده است.
شریعتی ادامه داد: امسال کار اجرایی راه آهن خرمشهر - بندر امام نیز شروع می شود و با به اتمام آن، شبکه ریلی استان بهبود و ترانزیت کالا وارد مرحله جدیدی می شود که در نهایت منجر به ایحاد اشتغال در خوزستان خواهد شد.
به گفته وی ، همچنین امسال شاهد شروع عملیات اجرایی احداث ایستگاه راه آهن اهواز که مورد تاکید وزیر راه و شهرسازی است خواهیم بود.

* کار ساخت شهر فرودگاهی اهواز امسال شروع می شود
استاندار خوزستان گفت: کار ساخت شهر فرودگاهی اهواز در 20 کیلومتری اهواز ( مسیر جاده اهواز - ماهشهر) در ماه های آینده شروع می شود.
وی افزود: زمین این شهر فرودگاهی دیوارکشی شده و کارهای مناقصه و تامین اعتبار این پروژه بزرگ در حال نهایی شدن است که امیدواریم در نیمه نخست امسال سرمایه گذار این طرح ، کار اجرایی آن را شروع کند.
استاندار خوزستان گفت: احداث سالن خارجی فرودگاه اهواز برای ساماندهی و تردد بهتر مسافران خارجی ، مراحل نهایی را می گذراند و به زودی به بهره برداری می رسد.

* بهره برداری از چند پروژه مهم
استاندار خوزستان گفت: امسال بیمارستان های سوسنگرد ، باغملک و گام دوم بیمارستان بهبهان به بهره برداری می رسد و بیمارستان الوار گرمسیری نیز تکمیل می شود.
به گفته شریعتی ، بیمارستان های جدید ابوذر و سوانح سوختگی اهواز نیز به بهره برداری خواهند رسید تا بخش درمان و بهداشت مردم خوزستان تا حدود زیادی به سامان برسد.

* آغاز ساخت تصفیه خانه فاضلاب غرب و شرق اهواز
استاندار خوزستان گفت: با تامین اعتبار مورد نیاز ، عملیات ساخت تصفیه خانه غرب و شرق اهواز امسال شروع می شود تا گامی برای بهبود وضعیت زیست محیطی کارون برداشته شود.
وی افزود:هم اکنون بخش مهمی از فاضلاب کلانشهر اهواز وارد رودخانه کارون می شود که با جمع آوری و احداث تصفیه خانه فاضلاب اهواز ، از ورود فاضلاب به کارون جلوگیری می شود.
شریعتی احداث دو سد لاستیکی در کارون به منظور توسعه گردشگری آبی با یک هزار و 400میلیارد ریال اعتبار را از دیگر طرح های امسال در خوزستان نام برد.
عملیات ساماندهی زه آب نیشکر که به گفته شریعتی به بلای جان مردم تبدیل شده از دیگر طرح های زیست محیطی در خوزستان خواهد بود.
قرار است امسال زه آب طرح های صنعت نیشکر خوزستان به کانون های گرد و غبار منتقل و بخشی نیز به مصرف کشاورزی برسد.

* تعیین تکلیف 9 نیروگاه سیکل ترکیبی در خوزستان
استاندار خوزستان با اشاره به اینکه مجوز احداث 9 نیروگاه سیکل ترکیبی در مناطق مختلف خوزستان صادر شده ابراز امیدواری کرد امسال این نیروگاه های سیکل ترکیبی که 2 نیروگاه آن در دزفول و اندیمشک در حال ساخت است به سرانجام برسد و عملیات اجرایی هفت نیروگاه سیکل ترکیبی امسال شروع شود.
وی گفت: با برنامه ریزی انجام شده امسال احداث نیروگاه دوم سد دز نیز آغاز خواهد شد تا گامی برای تامین برق پایدار خوزستان برداشته شود.

* احداث چهار واحد پتروشیمی در محدوده پالایشگاه بیدبلند بهبهان
استاندار خوزستان همچنین از شروع عملیات اجرایی چهار واحد پتروشیمی در محدوده پالایشگاه بیدبلند بهبهان در امسال خبر داد.
شریعتی گفت: هفته گذشته جلسه ای با مدیریت صندوق توسعه ملی برای تامین اعتبار 960میلیون یورویی این چهار طرح برگزار و قرار شد منابع مالی آنان از این صندوق تامین شود.

* چند خبر تلخ و شیرین سال گذشته از زبان استاندار خوزستان
بروز مکرر گرد و غبار ، خشکسالی بی سابقه و کاهش ذخایر آب سدهای خوزستان، برخی ناآرامی ها در دی پارسال، مشکلات کارگری گروه ملی فولاد ایران را از خبرهای تلخ پارسال بیان کرد.
وی گفت: البته با حضور به موقع مردم در صحنه ، نا آرامی های دی مهار شد ضمن آنکه با پیگیری مدیریت استان و نمایندگان،بخش مهمی از مشکلات کارگری این واحد بزرگ صنعتی حل و فصل شد.
استاندار خوزستان بیکاری جوانان را از دغدغه ها و نگرانی های خود در سال 1396 بیان و ابراز امیدواری کرد با رونق اقتصادی از طریق خرید کالای ایرانی و افزایش تقاضای کالای وطنی ، امسال تعداد بیشتری از جوانان جویان کار خوزستان جذب بازار کار شوند.
شریعتی حضور حماسی مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها را از خبرهای خوب و دلگرم کننده پارسال ذکر کرد که به گفته وی سبب اقتدار نظام اسلامی شد.
وی با آرزوی موفقیت و شادکامی برای عموم مردم شریف خوزستان، ابراز امیدواری کرد در سال جدید با مشارکت و همدلی مردم و مسئولان بتوان قدم های بیشتری برای رفاه و اشتغال جوانان برداشته شود.
6065/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.