سرهنگ ثامر چنعانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه حضور کاروان های راهیان نور در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس از 15 اسفند اوج می گیرد، افزود:20 نفر از خواهران و برادران دانشجو و نیز پیشکسوتان دفاع مقدس کار روایت گری را به عهده دارند.
وی اظهارکرد: امسال 80 درصد سالن های نمایشی مرکز فرهنگی دفاع مقدس خرمشهر از نظر محتوایی و رفاهی تجهیز و ساماندهی شده است.
وی تبیین نقش روحانیون در دوران دفاع مقدس، از سوی راویان روحانی در مرکز فرهنگی دفاع مقدس را یادآور شد و گفت: روایان روحانی با تبیین نقش روحانیت در دفاع مقدس، معرفی کتاب ها ، سبک زندگی شهدا را برای جوانان و نوجوانان بازگو می کنند.
سرهنگ چنعانی مجموع دیدار کنندگان پارسال مرکز فرهنگی دفاع مقدس خرمشهر را حدود 600هزار نفر عنوان کرد و افزود: پیش بینی می شود امسال نیز 800 هزار نفر برای دیدار از مرکز فرهنگی دفاع مقدس و موزه جنگ به خرمشهر سفر کنند.
به گزارش ایرنا مرکز فرهنگی دفاع مقدس خرمشهر در ساحل غربی رودخانه کارون و در بلوار امام خمینی (ره) این شهر واقع است.
ساختمان این مرکز در سال 1309 احداث شد و تا پایان جنگ تحمیلی به عنوان بخش اداری شرکت نفت استفاده می شد.
مرکز فرهنگی دفاع مقدس در سال 1375 در این مکان مستقر شد و اکنون دارای کتابخانه تخصصی دفاع مقدس با حدود سه هزار جلد کتاب، سالن نمایش فیلم و آرامگاه سه شهید گمنام است.
ساختمان این مرکز در جنگ تحمیلی محل دیده بانی نیروهای عراقی بود و همچنان دست نوشته های نیروهای عراقی بر روی دیوارهای این ساختمان از جمله ' آمده ایم تا بمانیم ˈبر جای مانده است.
مرکز فرهنگی دفاع مقدس (موزه جنگ) خرمشهر دارای پنج تالار است که شامل سالن شرایط بحران پیش از شروع جنگ و هجوم اولیه ارتش بعث،حماسه 45 روزه مقاومت،شرایط اشغال خرمشهر ، عملیات بیت المقدس و آزادسازی و همچنین بازگشت مردم قهرمان خرمشهر به این شهر است.
7100/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.