به گزارش ایرنا روز پنجشنبه حجت الاسلام محمد مهدی ماندگاری استاد حوزه و دانشگاه در این آیین گفت: عملیات های دوران دفاع مقدس از جمله عملیات فتح المبین نماد قدرت و عزت، و شناسنامه انقلاب و امت اسلامی ماست.
وی افزود: یادواره و بزرگداشت عملیات فتح المبین و یادمان های شهدا، نمادهای عزت قدرت و حیثیت هستند و امروز امنیت و عزت ما، مرهون شهدا و دفاع مقدس است.
حجت الاسلام ماندگاری ادامه داد: روزهای حماسه و خون دفاع مقدس به ویژه عملیات بزرگی مثل فتح المبین و یاد شهدا ،شهدای حرم و خانواده های شهدا را باید گرامی بداریم.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شوش نیز در این آیین گفت:عملیات فتح المبین اوج حماسه ، ایثار ، شور، شعور انقلابی رزمندگان ما بود که با تکیه بر ایمان لایزال الهی و عشق و دلدادگی و فرمان پذیری از ولایت فقیه رقم خورد.
سرهنگ کریم بابایی افزود: یکی ازحماسه های ماندگار و مثال زدنی دوران دفاع مقدس پیروزی رزمندگان در عملیات غرورآفرین فتح المبین بود.
وی اظهارکرد: عملیات فتح المبین نقطه عطفی در طراحی ، اجرا و نقش آفرینی مشترک بین ارتش و سپاه بود.
سرهنگ بابایی افزود:دستاورد های درخور تحسین این عملیات علاوه بر آزادی سازی بخش های وسیعی ازسرزمین های اشغالی کشورمان از لوث وجود صدامیان بعثی، باعث شد عملیات های موفقیت آمیزی دیگری نظیر بیت المقدس و آزاد سازی خرمشهر رقم بخورد.
اجرای کلیپ و مرثیه سرایی توسط مداح اهل بیت(ع) محمد رضا بذری و اجرای نمایش تیراندازی و انفجار از دیگر بخش های این آیین بود.
در این آیین امام جمعه ،فرماندار، و جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی و اقشار مختلف مردم شهرستان و ده ها هزار نفر از کاروان های راهیان نور و میهمانان نوروزی و به همت ناحیه مقاومت بسیج شوش برگزار شد.
عملیات فتح المبین در ساعت 30 دقیقه بامداد روز 2 فروردین 1361 با رمز یازهرا(س) در منطقه غرب شوش و دزفول آغاز شد.
حدود 2 هزار و 500 کیلومتر مربع از خاک ایران اسلامی در این عملیات از دست دشمن بعثی آزاد شد.
انهدام بیش از چهار لشکر، 361 تانک و نفربر، 18 هواپیما، 300 خودرو ، 50 توپ و نیز به غنیمت گرفتن 320 تانک و نفربر، 500 دستگاه خودرو، 165 توپ و مقادیر زیادی سلاح و تجهیزات نظامی از موفقیت های این عملیات بود.
در عملیات فتح المبین بیش از 15 هزار نفر از نیروهای دشمن بعثی به اسارت در آمدند.
منطقه عملیاتی فتح المبین در غرب کرخه در شمال خوزستان واقع است.
7280/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.