به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی فرماندهی مرزبانی ناجا ، سردار قاسم رضایی در جریان بازدید از مرزهای آبی خوزستان و دیدار عیدانه با پرسنل هنگ مرزبانی خرمشهر در پاسگاه دریایی نهر فیصل این شهرستان اظهارکرد: امسال بخشی از توان و اعتبارات را در راستای تقویت تجهیزات دریایی مرزبانی اعم از شناورهای نیمه سنگین و تندرو پیش بینی کرده ایم تا در راستای وظیفه ذاتی خود ، بهتر بتوانیم از مرزهای دریایی حفاظت کنیم.
وی گفت: همکاران ما در خوزستان خوشبختانه اقدامات خوبی در طول یک دهه گذشته به ویژه در مدیریت آبراه راهبردی اروندرود داشته اند.

** توافق با عراق برای گشت دریایی مشترک
سردار رضایی افزود: از آنجا که آبراه اروندرود قابل کشتیرانی است، توافقی با مرزبانی کشور عراق برای گشت های همزمان و مشترک داشته ایم.
فرمانده مرزبانی کشور با اشاره به رزمایش مشترک ایران و عراق در اروندرود در سال 1396گفت:در سایه همکاری مرزبانی دو کشور مسلمان و برادر، امروز اروندرود از مناطق مرزی امن کشور است.
سردار رضایی ادامه داد: تقویت مرزبانی جزو راهبردهای نظام و ستاد کل نیروهای مسلح کشور است و ایجاد ابنیه، پاسگاه های مرزی، تاسیساتی همچون اسکله مرزی از اولویت های اساسی مرزبانی است.
وی ابراز امیدواری کرد با ارتقای سطح آمادگی و تجهیزاتی در حوزه مرزبانی و دریابانی در سال 1397، به موفقیت های بیشتری در این حوزه دست یابیم.
به گزارش ایرنا فرمانده مرزبانی ناجا در نخستین روز سال 1397 اسکله 'رجبیون' در حوزه عملیاتی هنگ مرزبانی خرمشهر را افتتاح و ابراز امیدواری کرد با بهره برداری از این اسکله قدرت مانور ما در حوزه دریایی و دریابانی اروندرود افزایش یابد.
سردار رضایی در سفر به مناطق جنوبی خوزستان در آیین حلول سال جدید در نهرمرزی 'خین' در ساحل شرقی اروندرود شرکت کرد و عید نوروز را به مرزبانان دریایی منطقه تبریک گفت و هدایایی به آنان اهدا کرد.
6065/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.