به گزارش ایرنا گلزار حمیدیه تنها گلزار در غرب خوزستان است که انواع گل‎های شب‎بو، زنبق، همیشه بهار و آفتاب‎گردان را تولید و روانه بازار مصرف داخل و خارج استان می‎کند.
باتوجه به ظرفیت گلزار شبیشه در ایجاد اشتغال برای مردم این منطقه، امید است در سال آینده این گلزار توسعه قابل قبول تری پیدا کند.
شهرستان حمیدیه در بخش‎های کشاورزی، صنایع دستی، میراث فرهنگی و منابع طبیعی دارای توانایی و ظرفیت‎های بالایی است.
در فصل بهار انواع سبزی و صیفی شامل بامیه، کاهو، باقلا، سبزی خوردنی و خورشی در شهرستان حمیدیه تولید و به گردشگران عرضه می‎شود.
جشنواره گل‎وگیاه حمیدیه تا پایان نوروز در این شهرستان پذیرای گردشگران و مهمانان نوروزی است.
شهرستان حمیدیه، در ساحل رودخانه کرخه، با دو اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و جاذبه های طبیعی و فرهنگی و مذهبی، ظرفیت بسیاری برای توسعه گردشگری دارد.
گردشگری تاریخی، گردشگری طبیعی (طبیعت گردی)، گردشگری جنگ، گردشگری بیابان، گردشگری روستایی و گردشگری مذهبی را یک جا می توان در شهرستان حمیدیه تجربه کرد. شهرستان کوچک و تازه تاسیسی که در غرب اهواز قرار دارد و بیش از 130 هزار نفر جمعیت دارد.
شهرستان حمیدیه از دیرباز حاصلخیز بوده و وجود نهرها و رودخانه کرخه آن را متمایز و به یکی از قطب های کشاورزی تبدیل کرده است. سبزیجات، گندم و برنج بیشتر محصولات این شهرستان را به خود اختصاص می دهند. حمیدیه تنها شهرستانی در جنوب و غرب خوزستان است که در آن گل کشت می شود. اگر چه وسعت گلستان های حمیدیه نسبت به سال های گذشته بسیار کاهش یافته است. اکنون 6 هکتار از اراضی حمیدیه زیر کشت گل های شب بو، زنبق، همیشه بهار، جعفری، نرگس و آفتابگردان می رود.
7158/6064
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.