به گزارش ایرنا فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان کارون دوشنبه در آیین بهره برداری از این واحد آموزشی بیان کرد: این مدرسه توسط قرارگاه خاتم الانبیای بسیج سازندگی در مساحت یک هزار و 200 مترمربع ساخته شده است.
سرگرد عادل برشه بختیاری با اشاره به اینکه زمین این مدرسه توسط آموزش و پرورش اهدا شده افزود: این مدرسه 10 کلاس درس دارد و به منظور توسعه آموزشی و بهره مندی دانش آموزان این روستا و کمک به ادامه تحصیل آنها احداث شده است.
وی گفت: برخی مناطق خوزستان مثل منطقه قلعه چنعان شهرستان کارون مظلوم واقع شده اند که نیاز است محرومیت از این منطقه با کمک همه نهادها برطرف شود.
وی با بیان اینکه باید دغدغه رسیدگی به مناطق محروم را در مسئولان ایجاد کرد افزود: منطقه قلعه چنعان مشکلات فراوانی در بخش های مختلف از جمله مدرسه، بیکاری، درمانگاه، منازل فرسوده و محروم و پروژه های عمرانی نیمه تمام دارد.
سرگرد بختیاری گفت: امسال با همکاری چند شرکت تولیدی فعال در شهرستان کارون، چهار مدرسه ساخته و افتتاح شد که این موضوع باعث برچیده شدن مدارس کانکسی در این منطقه شد.
رییس آموزش و پرورش شهرستان کارون نیز بیان کرد: این مدرسه با نام 'شهدای مدافع حرم شهرستان کارون' و با هدف گسترش عدالت آموزشی، بالا بردن سطح فرهنگ جامعه و جلوگیری از بازماندگی تحصیلی دانش آموزان احداث شده است.
عزیز مزرعه گفت: انتظار داریم که اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان این مدرسه را هر چه زودتر برای دانش آموزان این روستا تجهیز کند.
روستای قلعه کوچک از توابع روستای بزرگ قلعه چنعان در شهرستان کارون است.
پیش از این در روستای قلعه کوچک دبیرستان برای ادامه تحصیل دانش آموزان وجود نداشت.
در بهمن امسال با افتتاح چهار مدرسه در شهرستان کارون مدارس کانکسی در این شهرستان برچیده شد.
شهرستان کارون که پیش از این از توابع اهواز بود با مصوبه هیات دولت در بهمن 1391، از این شهرستان جدا و مستقل شد.
7158/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.