محسن محسنی نژاد دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بر اساس تاکید مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان اسفند ماه امسال برنامه ریزی لازم برای برگزاری کلاس های آموزشی به منظور جبران عقب ماندگی تحصیلی دانش آموزان در اثر تعطیلی ناشی از پدیده ریزگرد در سه مقطع تحصیلی در این شهرستان به عمل آمد.
وی گفت: با توجه به آمار بالای تعطیلات ناشی از پدیده ریزگرد در این شهرستان برنامه ریزی در 2 بخش برگزاری کلاس ها در روز پنج شنبه و در نوبت مخالف روزهای عادی انجام پذیرفت.
وی ضمن تقدیر از مدیران، معاونان و معلمانی که با علاقمندی آموزش و پرورش را در جبران ساعات تحصیلی دانش آموزان یاری کردند ادامه داد: در مقطع ابتدایی 350 ساعت ، متوسطه اول 450 ساعت و متوسطه دوم 300 ساعت کلاس جبرانی توسط دبیران دلسوز این شهرستان برگزار شد.
مدیر اداره آموزش و پرورش هندیجان افزود: این میزان ساعت کلاس در قالب 160 نوبت در رشته ها و مقاطع مختلف تحصیلی انجام و برگزاری آن تاثیر مثبتی در رفع عقب ماندگی تحصیلی دانش آموزان داشته است.
پدیده گرد و خاک از حدود 15 سال پیش به دلیل خشکسالی ها و کمبود منابع آبی در استان خوزستان بروز پیدا کرده و شدت گرفتن آن در سال های اخیر مشکلاتی را برای استان به همراه داشته است که از آن جمله می توان به بروز مشکلات تنفسی، افزایش تعطیلی مدارس، افزایش تعطیلی ادارات و سازمان ها و افزایش مهاجرت از استان اشاره کرد.
شهرستان هندیجان یکی از بنادر مهم تجاری و صیادی خوزستان است که در جنوب این استان قرار گرفته و دارای 73 مدرسه با 7800 دانش آموز می باشد.
7163/6064
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.