به گزارش ایرنا جشنواره استانی فریادهای خاموش در سه بخش محرومیت ،امید به زندگی و خدمات کمیته امداد استان در مناطق محروم از 25 تا 27 اسفندماه در محل بهشت هویزه اهواز برپا شد.
در آیین اختتامیه این جشنواره که شنبه شب با حضور جمعی از مسئولان استان برگزار شد از 60 اثر برگزیده عکاسان خوزستانی راه یافته به مرحله پایانی تقدیر شد.
این نمایشگاه به همت کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بسیج هنرمندان استان به منظور معرفی مناطق محروم استان و شناسایی سطح امید به زندگی در این مناطق در نگارخانه بسیج هنرمندان استان برپا شد که در مرحله اول بیش از یک هزار و 35 اثر به دبیرخانه این نمایشگاه ارسال و در بخش داوری تعداد 700 اثر واجد شرایط برای حضور در این نمایشگاه شدند که از میان آن ها 60 اثر برگزیده انتخاب شد .
در بخش پایانی این نمایشگاه ضمن تقدیر از رتبه های اول تا سوم از سایر عکاسان خوزستانی که آثار آن ها برگزیده شده و در نمایشگاه مورد بازدید عموم قرار گرفته بود تقدیر شد.
در آیین اختتامیه این جشنواره به ترتیب در بخش اول مرتضی یاقوتی و در بخش دوم علی محمدی، عکاس خبرگزاری ایسنا خوزستان به عنوان نفرات اول برگزیده شدند و در بخش سوم داوران هیچ عکاسی را حایز دریافت رتبه ندانسته و تنها از عکاسان کوروش صالحی، آیه دشت‌بزگ و هاشم حمید تقدیر شد.
یکی از آثار محمد رضا خبازان عکاس خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در خوزستان از روستای قلعه چنان شهرستان کارون در بخش محرومیت به عنوان یکی از آثار برگزیده معرفی و از عکاس این خبرگزاری به عمل آمد.
مرتضی موصلی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان در اختتامیه این نمایشگاه اظهار کرد: هدف از برگزاری این نمایشگاه این بود که وضعیت فقر و‌محرومیت روستاهای استان در قاب تصویر به نمایش گذاشته شود تا بتوانیم برای رفع این محرومیت ها تلاش مضاعفی داشته باشیم.
وی افزود: بحث فقر یکی از پدیده های نامطلوب در جامعه بوده که همواره یکی از دغدغه های اصلی مسئولان کشور و بخصوص استان به شمار رفته که نیاز است برای کمرنگ کردن این پدیده از ظرفیت های استان استفاده شود.
مدیرکل کمیته امداد خوزستان ادامه داد: مجموعه کمیته امداد استان از ابتدای تأسیس تلاش خوبی در زمینه محرومیت زدایی داشته اما رفع محرومیت نیازمند یک عزم جدی است که باید همگی در آن سهیم باشند.
وی بیان کرد: رسانه ها می توانند نقش موثری در محرومیت زدایی داشته باشند که برپایی این نمایشگاه برای معرفی مناطق محروم می‌تواند بسیار موثر بود.
موصلی گفت: با این نمایشگاه نازیبایی های استان به مسئولان معرف شد و امید است در زمینه رفع محرومیت ها و افزایش سطح امید به زندگی در روستاها و شهرهای استان اقدامات موثرتری صورت گیرد.
وی تصریح کرد:مردم ایران و بخصوص خوزستان هیچگاه نسبت به اقشار محروم جامعه بی تفاوت نبوده اند اما با این وجود نیاز است که همه ما در خصوص کمک به هم نوعان خود کوشا باشیم.
7152/6064
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.