اخلاق محمدیان سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد : عمده مشکلات واحدهای صنعتی راکد در استان کمبود نقدینگی، وضعیت بازار، تأمین مواد اولیه، دستگاه ها و ماشین آلات، اختلاف شرکا و غیره است اما عاملی که بیشترین سهم را در رکود این واحدها دارد کمبود نقدینگی است .
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون 66 واحد راکد و مستقر در شهرک های صنعتی استان با ظرفیت ایجاد اشتغال 987 نفر به چرخه تولید بازگشتند .
وی بیان کرد :مشکل 57 واحد از این 66 واحد صنعتی راکد که به چرخه تولید بازگشتند، کمبود نقدینگی بوده است.
محمدیان بیان کرد: از این تعداد واحد صنعتی 15 واحد در سال جاری دچار رکود شده بودند که در فاصله زمانی چند ماهه با حمایت هایی شامل پیگیری وضعیت آنان در کارگروه های تخصصی استان، همرسانی فناوری، تزریق منابع مالی و موارد دیگر دوباره احیا شده و به چرخه تولید بازگشتند .
وی افزود: در چند ماه اخیر به 35 واحد تولیدی راکد در استان 780 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید پرداخت شد که به چرخه تولید بازگشتند و در حال حاضر در این واحدهای تولیدی یک هزار و 164نفر مشغول به کارهستند.
وی گفت: بازگرداندن واحدهای صنعتی و تولیدی راکد به چرخه تولید منوط به فعال بودن درصد قابل توجهی از ظرفیت تولید آن واحد در دوران فعالیت آن است .
محمدیان گفت: واگذاری واحد صنعتی به فرد توانمند از دیگر راه های برگشت واحدهای صنعتی به چرخه تولید بوده است.
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان با اشاره به شرایط مورد نظر برای بازگرداندن واحدهای صنعتی راکد عنوان کرد: برخی از واحدهای صنعتی در دوره فعالیت خود قادر به پرکردن ظرفیت تولید واقعی خود نیستند و گاه حتی با کمتر از 30 درصد ظرفیت مشغول به کار هستند، بازگرداندن این واحدها به چرخه تولید درصورت رکود در بسیاری موارد فاقد توجیه است زیرا به فاصله اندکی مجددا دچار رکود می شوند ، به این واحدها اصطلاحاً واحدهای مُرده گفته می شود.
71 شهرک و ناحیه صنعتی در استان وجود دارد.
7158/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.