به گزارش ایرنا آیت الله محسن حیدری یکشنبه در نخستین مجمع سلامت خوزستان در سرسرای شهید هاشمی استانداری خوزستان گفت: اگر مسئولان می خواهند خدمتی به مردم استان خوزستان بکنند و تصمیم حکیمانه ای بگیرند پروژه انتقال آب از خوزستان به جاهای دیگر را متوقف کنند.
نماینده مردم خوزستان در خبرگان رهبری افزود: خوزستان متحمل 2 جنگ تحمیلی و جنگ طبیعت در زمینه انتفال آب کارون شده است.
امام جمعه موقت اهواز در ادامه با اشاره به اینکه سلامت از زیربناهای اساسی زندگی بشر است اظهار کرد: همه دستگاهها باید در خدمت سلامت باشند و هدف مجمع سلامت این است که پتانسیل های مختلف جامعه مورد استفاده قرار گیرد.
وی اضافه کرد: تمام عواملی مخاطره انگیز سلامت جامعه در بعد روحی و جسمی باید کنترل شوند.
آیت الله حیدری با اشاره به مساله گرد و خاک در خوزستان گفت: عمده بیماری های تنفسی و مشکلات دیگر سال های اخیر در استان به دلیل وجود ریزگردها است که به دلیل تغییر دادن حالت عادی محیط زیست است که نا امیدی را نیز به دنبال دارد.
سابقه ایجاد پدیده گرد و خاک به بیش از 15 سال پیش باز می گردد به صورتی که به تدریج با گسترش پدیده خشکسالی و بیابان زایی عرصه های استان بر دامنه پدیده گرد و غبار افزوده شد تا جایی که در سال 95 به زیرساخت های استان خسارت های جدی وارد و شبکه برق، آب و مخابرات را دچار اشکالات جدی کرد.
امسال نیز گرد و غبار در چندین نوبت در خوزستان رخ داد که در بالاترین حد خود به بیش از 66 برابر حد مجاز رسید و باعث تعطیلی مدارس و آموزشگاهها در برخی روزها و کاهش ساعات کاری ادارات شد.
3004/6064
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.