امیر عیسی زاده روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا افزود:با توجه به ریزش و تخریب خانه تاریخی فیروزی در اواخر هفته گذشته و بروز حادثه برای خانه های اطراف و اهالی محل در بازدید صورت گرفته از بافت قدیم دزفول با حضور مسئولان کشوری ،استانی و محلی کمیته ای متشکل از اداره میراث فرهنگی،بنیاد مسکن،شهرداری و فرمانداری به ریاست معاون عمرانی فرمانداری ویژه دزفول تشکیل شد .
وی افزود: این کمیته از بافت قدیم دزفول بازدید و اماکن و بناهای فاقد ارزش تاریخی را که در خطر ریزش و تخریب قرار دارند را شناسایی و در مرحله بعد ، خانه هایی که با مرمت مشکل آنها حل می شود شناسایی و در خصوص مرمت آنها اقدام می شود.
عیسی زاده گفت: بناها و خانه های خطر آفرینی که امکان مرمت آنها وجود ندارد و در معرض تخریب قرار دارند پس از بررسی کارشناسی تخریب می شوند.
وی ادامه داد:حدود 80 هزار نفر در بافت قدیم دزفول سکونت دارند که در صورت بروز هرگونه حادثه و اتفاق دچار مشکل می شوند لذا این کمیته برای ایمن سازی بافت قدیم این شهر اقدام خواهد کرد.
رئیس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری دزفول نیز گفت:در کمیته ساماندهی بافت قدیم دزفول کل بافت از جمله مسجد دروازه،بقعه بن جعفر(ع) و دیگر اماکن تاریخی ، مذهبی و مسکونی مورد بازدید و ارزیابی کارشناسی قرار می گیرد.
حجت اله آریایی افزود:بازدید از بافت قدیم دزفول و نیز بناهای خطر آفرین از سوی این کمیته در چند روز آینده آغاز می شود.
تخریب خانه ثبت ملی فیروزی در بافت قدیم دزفول در روز پنجشنبه گذشته خساراتی به منازل مجاور وارد کرد.
بافت قدیم دزفول با حدود 270 هکتار وسعت دارای 154 اثر ثبتی و بیش از 200 اثر در شرف ثبت است.
7278/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.