به گزارش ایرنا عبدالرضا فرجیان در سخنرانی پیش از خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه اهواز با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت افزود: استان خوزستان بالغ بر 23هزار شهید و 35 هزار جانباز دارد.
وی ادامه داد: این استان 2هزار و 750 آزاده، یکهزار و 700 شهید حملات تروریستی، 68شهید مدافع حرم و 62 شهید طریق الحسین دارد.
فرجیان یادآور شد: تا دهه 70 شمسی بیش از 23 هزار پرونده خانواده شهید در اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان وجود داشت اما عوامل مختلفی نظیر گردو غبار و بدی آب و هوا، سبب مهاجرت این خانواده ها شد و هم اکنون 16هزار پرونده در این اداره کل وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه اسفند، ماه شهدا است گفت: بالغ بر 13 درصد شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافع حرم در ماه اسفند به شهادت رسیده اند.
فرجیان با بیان اینکه شعار امسال هفته شهدا و ایثارگران ' شهدا مظهر قدرت ایران است' افزود: یکهزار و 22 برنامه فرهنگی در این هفته توسط اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان تدارک دیده شده است.
وی گفت: اعزام پیام آوران ایثار به مدارس برای روایتگری، نواختن زنگ نمادین شهدا در مدارس، کاشت نهال در سطح خوزستان به یاد شهدا، دیدار از خانواده شهدا و ایثارگران در قالب طرح سپاس و برگزاری 220 یادمان شهدا از برنامه های این هفته است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان با اشاره به اینکه تجلیل از مادران و همسران شهدا با عنوان ' اسوه های صبر و مقاومت' از دیگر برنامه ها است ادامه داد: یکی دیگر از اقداماتی که در این هفته انجام می شود تجلیل از مروجان فرهنگ ایثار و شهادت است.
وی فلسفه راهیان نور را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و گفت: درکنار حضور میلیونی مردم در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس، خانواده شهدا و ایثارگران نیز با سفر به این مناطق از رشادت های رزمندگان دیدن می کنند.
فرجیان در بخشی دیگر از سخنان خود اظهارکرد: اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان در ارایه خدمات مسکن، اشتغال و ساماندهی مزار شهدا رتبه سوم کشور را دارد.
در هفته گرامیداشت مقام شهدا ، بیش از یک هزار برنامه فرهنگی و اجتماعی در استان خوزستان برگزار می شود.
سرکشی و دیدار با خانواده های شهدا و جانبازان ، عیادت از جانبازان در بیمارستان ها و نقاهتگاه ها ، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی از جمله برنامه هفته گرامیداشت مقام شهدا است.
از مجموع 20هزار گلزار شهید در سراسر کشور ، 668 گلزار معادل هفت درصد این رقم در خوزستان قرار دارند.
امام خمینی (ره) معمار و بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی در 22 اسفند 1358 به منظور تجلیل و تکریم از شهدا و جانبازان و ایثارگران و خانواده های مکرم آنان فرمان تشکیل بنیاد شهید انقلاب اسلامی را صادر کردند.
9887/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.