حسین ولایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از این مجموع تبعه عراقی درمان شده 72 مورد جراحی، 175 مورد بستری و 769 مورد درمان سرپایی بودند.
وی گفت:با پیگیری انجام شده ازسوی شبکه بهداشت و درمان خرمشهر و دانشکده علوم پزشکی آبادان قراردادی با یک شرکت فعال در حوزه توریسم درمانی منعقد شد و قرار بر این شد که بیماران عراقی که قصد درمان در کشور ایران را دارند در مراکز تخصصی خرمشهر اقدام به درمان کنند.
وی اظهارکرد:فضایی در بیمارستان ولیعصر(عج) با هدف توسعه توریسم درمانی در نظر گرفته شده که بیماران پس از معاینه در کلینیک تخصصی شهید عسکری فرد برای ادامه روند درمانی از آن استفاده کنند.
ولایی با یادآور شدن سود اقتصادی و ارز آوری ناشی از توریسم درمانی در مراکز درمانی خرمشهر، بیان کرد: توسعه توریسم درمانی می تواند نقشی موثری در ارتقای سطح امکانات و خدمات ارایه شده در شهرستان خرمشهر داشته باشد.

**راه اندازی بخش اندوسکپی و کلنوسکوپی در خرمشهر
رییس بیمارستان ولیعصر(عج) خرمشهر از راه اندازی بخش اندوسکوپی و کلنوسکوپی در کلینیک تخصصی شهید عسکری فرد خرمشهر خبر داد و گفت: شهروندان خرمشهری و مینوشهری دیگر برای انجام این خدمات درمانی مجبور به مراجعه به شهرهای همجوار نیستند.
وی اعتبار صرف شده برای راه اندازی این بخش را بیش از 800 میلیون ریال از محل اعتبارات دانشکده علوم پزشکی آبادان عنوان کرد و افزود:پروژه احداث اورژانس بیمارستان ولیعصر(عج) خرمشهر نیز فروردین آینده به بهره برداری می رسد و محل اورژانس موقت فعلی به ساختمان آموزش تبدیل خواهد شد.
ساختمان این کلینیک در مرکز شهر است که هشت گروه ‌درمانی تخصصی مثل اورولوژی، مغز و اعصاب، اطفال، ارتوپدی، زنان، داخلی، گوش، حلق و بینی، نورولوژی و پزشک عمومی در این درمانگاه مستقر شده اند.
بیمارستان آموزشی - درمانی ولیعصر(عج) خرمشهر،وابسته به دانشگاه علوم پزشکی آبادان، با ۱۶۵ تخت فعال، سال 1381 مورد بهره برداری قرار گرفت.
7100/7165/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.