حر حاجیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر همین اساس هیات نجات غریق استان تمرکز خود را بر رودخانه های استان معطوف کرده تا از غرق شدن افراد در این استان بکاهد.
وی افزود: با وجود این که متولی اصلی رودخانه های استان، سازمان آب و برق خوزستان بوده اما در چند سال اخیر ساماندهی خوبی در زمینه نجات غریق صورت نگرفته و به همین دلیل شاهد افزایش آمار غرق شدگان در رودخانه ها بوده ایم.
رییس هیات نجات غریق خوزستان ادامه داد: امسال نشست هایی در راستای تشکیل ستاد ساماندهی حوزه های آبی خوزستان با هدف کاهش آمار غرق شدگان در وزارت کشور، استانداری و اداره کل ورزش و جوانان خوزستان صورت گرفت که به نتایج خوبی در خصوص راه اندازی پایگاه های نجات غریق در مناطق آبی استان رسیدیم.
وی گفت: با تشکیل 15 مدرسه نجات غریق در شهرستان های استان، به دنبال پرورش ناجیان غریق از سنین پایه هستیم.
وی با اشاره به گسترش این رشته ورزشی در استان اظهار کرد: این تعداد مدرسه نجات غریق در 5 شهرستان استان دایر بوده و در هر مدرسه بیش از 30 ورزشکار نوجوان مشغول آموزش هستند که در آینده از آن ها در استخرها و اماکن آبی استان استفاده می کنیم.
رییس هیات نجات غریق خوزستان افزود: با توجه به اهمیت رشته نجات غریق و غواصی، باید سطح علمی ناجیان غریق و غواصان ارتقا یابد به همین دلیل به موضوع آموزش به عنوان اصلی ترین برنامه هیات پرداختیم.
وی افزود: با توجه به جهانی بودن این رشته، هر ساله اطلاعات و تکنیک های جدیدی در زمینه ناجیان غریق و غواصی وارد کشور می‌شود لذا ارتقای سطح آمادگی جسمی و روحی ورزشکاران در اولویت ما قرار دارد.
حاجیان گفت: ناجیان غریق به هنگام نجات یک فرد باید از همه چیز خود گذشته و با جان و دل به نجات فرد غرق شده بروند و کوچکترین تعلل در این موضوع حادثه آفرین خواهد بود.
وی همچنین گفت: کلاس های آمادگی جسمانی ناجیان غریق با حضور مدرس فدراسیون جهانی در روزهای 2 و 3 اسفند در اهواز برگزار شد.
به گزارش ایرنا استان خوزستان با داشتن بیش از 33 درصد از آب‌های کشور و جاری بودن رودخانه‌ هایی همچون کارون، دز و کرخه در پنج سال اخیر با بیش از 800 مورد مرگ در سوانح آبی، بیشترین آمار غرق شدگان در بین استان های ساحلی کشور را به خود اختصاص داده است.
9879 /6064
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.