به گزارش ایرنا حسین حمیدپور روز سه شنبه در آیین روز درختکاری که با حضور جمعی از شهروندان و مسئولان شهری آبادان در حاشیه رودخانه بهنمشیر برگزار شد، افزود: سرانه فضای سبز در آبادان برای هر نفر حدود چهار متر مربع است که با استاندارد موجود فاصله زیادی دارد.
وی افزود:برای توسعه سرانه فضای سبز در آبادان از سوی شهرداری 30 هزار اصل نهال رایگان از نوع برهان گلی، برهان معمولی، شیشه شور، کاغذی، پالم، خرزهره، ختمی، شاه پسند، لگنوم، شاه توت و انجیر بنگالی بین شهروندان توزیع شد تا در مناطق چهار گانه این شهر کاشته شوند.
وی اظهار کرد: برای افزایش سرانه فضای سبز در آبادان، سال آینده ایجاد پنج پارک محله ای ایجاد می شود و با حمایت سایر سازمان ها سالانه 2 متر به سرانه فضای سبز آبادان افزوده می شود.
شهردار آبادان گفت:برای رسیدن به استاندارد لازم سرانه فضای سبز به سه هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است که با مشارکت سازمان ها و دولت این اعتبار سال به سال تامین شود.
رییس شورای شهر آبادان نیز در این آیین گفت:توسعه فضای سبز و رسیدن به استاندارد کشوری خواسته شهروندان آبادانی است زیرا در این شهر به شدت در این زمینه احساس کمبود می شود.
حسن کمری اظهار کرد:با مشارکت شهروندان، شهرداری، جهاد کشاورزی و سازمان محیط زیست و منطقه آزاد اروند می توان سالیانه شاهد 2 متر توسعه سرانه فضای سبز در این شهر بود.
استاندارد سرانه فضای سبز در آبادان 12 متر مربع اعلام شده که اکنون این سرانه حدود چهار متر مربع است.
7104/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.