مستند 'پل سیاه' به تهیه‌کنندگی و کارگردانی ایوب مروانی‌پور با نگاهی تاریخی به سرگذشت پل سیاه اهواز می‌پردازد،'پل سیاه' نخستین پل شهر اهواز است که در فهرست آثار ملی ثبت شده، این پل متعلق به اداره راه آهن جنوب است و در سطح آن 2 خط رفت و برگشت برای عبور قطار وجود دارد.
این مستندساز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان این که این مستند در اهواز تصویربرداری شده ،افزود: 'پل سیاه' مستندی تاریخی است که از زبان خود پل، سرگذشت این میراث فرهنگی ارزشمند را روایت می کند.
به گزارش ایرنا این دهمین جایزه ای است که مستند 'پل سیاه' موفق به دریافت آن می شود.
ایوب مروانی کارگردان و مستند ساز خوزستانی ساخت هشت فیلم کوتاه داستانی و 2 مستند به نام های 'پل سیاه' و 'سفید هلالی' را در کارنامه هنری دارد.
دومین دوره از جشنواره فیلم و عکس راه آهن با یاد هنرمند فقید مرتضی احمدی در بخش های فیلم (مستند- داستانی)، فیلم کوتاه (مستند، داستانی، پویانمایی)، فیلم‌های 90 ثانیه‌ای (ویژه 90 سالگی راه آهن)، عکس (حرفه‌ای و موبایلی) و بخش ویژه (همکاران) به صورت ملی در تهران برگزار شد.
فراخوان این جشنواره با موضوعات راه‌آهن و تاریخ، راه آهن، سفر و گردشگری، راه آهن، ایمنی و آسایش، راه‌آهن و محیط زیست، راه آهن و توسعه پایدار، راه آهن و خانواده، راه آهن، بازرگانی و تجارت، راه آهن و دفاع مقدس 30 اذر ماه سال جاری منتشر شد.
کیانوش عیاری، کارگردان مطرح خوزستانی یکی از داوران این جشنواره در کنار روانبخش صادقی و شهرام مکری بود.
دومین دورۀ جشنواره فیلم و عکس راه آهن دوشنبه، ۱۴ اسفند با معرفی نفرات برگزیده این جشنواره در تالار غدیر ساختمان مرکزی راه آهن برگزار شد.
برگزیدگان بخشهای مختلف این جشنواره با حضور جمعی از مسئولان فرهنگی و هنری و وزارت راه و همچنین هنرمندان کشور، دوشنبه چهاردهم اسفندماه در تهران معرفی شدند.
7164/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.