به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری پلیس سرهنگ علی قاسم پور اظهار کرد: تجربه نشان داده که بیشترسرقت هایی که توسط سارقان صورت می گیرد به دلیل سهل انگاری و رعایت نکردن نکات ایمنی افراد است.
وی رعایت نکات ایمنی را برای شهروندان در روزهای پیش رو که فصل مسافرت است یک امر ضروری برشمرد و گفت: شهروندان به هنگام جابجایی وجوه نقد ضمن مراقبت کامل از وسایل همراه خود هشدارهای لازم را رعایت و به توصیه های پلیس توجه کنند.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان ادامه داد: شهروندان تا حد امکان به جای استفاده از وجوه نقد از کارت های الکترونیکی بانکی، چک های تضمینی رمزدار و مسافرتی استفاده کنند.
وی بیان کرد: همچنین هنگام دریافت پول از بانک حرکات اطرافیان خود را در داخل و خارج بانک، به خصوص موتور سواران دقیقا زیر نظر بگیرند.
سرهنگ قاسم پور تاکید کرد : مسافران و شهروندان برای حمل پول نقد حتما از خودرو استفاده نموده و از پیاده روی بپرهیزید.
وی افزود: کیف قاپ ها معمولا در اطراف بانک ها، دفترخانه ها، بنگاه ها، مراکز خرید و نقاط خلوت کمین می کنند، بنابراین شهروندان هنگام دریافت و حمل پول در چنین اماکنی مراقبت بیشتری از کیف خود به عمل آوردند.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان همچنین از مسافران خواست تا هرگز وجوه نقد و اشیاء گران قیمت خود را با کیسه های نایلونی روشن یا کیفهای غیراستاندارد حمل نکنند و به هیچ وجه محتویات داخل کیف خود را در معرض دید افراد ناشناس قرار ندهند.
وی بیان کرد: شهروندان کیف خود را با دستی که مجاور دیوار یا جوی آب است ،حمل نموده و از حرکت در سطح خیابان جدا بپرهیزند.
سرهنگ قاسم پور گفت: شهروندان چنانچه به عللی مجبور به حمل پول نقد با کیف شدند حتما از کیفی استفاده نمایند که دارای دسته محکمی است.
وی یادآور شد: انتظار می رود شهروندان به هنگام سوار شدن در اتوبوس های شهری و در اماکن شلوغ به جای گرفتن بند کیف، دهانه آن را در دست بگیرید و حتی الامکان کیف را در مقابل خود نگهداری دهند.
7152/6064
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.