به گزارش خبرآنلاین، وحید وحیدپور در نشست خبری این جشنواره که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد، اظهارکرد: جشنواره موسیقی کارون به عنوان یک فستیوال خصوصی و تخصصی با محوریت گیتار است که برای سومین بار قرار است از 15 تا 18 اسفندماه امسال در اهواز برگزار شود.

دبیر برگزاری سومین جشنواره موسیقی کارون ادامه داد: برای اولین بار است که این جشنواره از هفت استان دیگر کشور شرکت کننده دارد و تا کنون 84 اثر از علاقمندان به موسیقی به دبیرخانه ارسال شده است. وی محل برگزاری جشنواره موسیقی کارون را سالن آمفی تئاتر سازمان آب و برق خوزستان اعلام کرد و گفت: از جمله بخش هایی که مورد توجه قرار گرفته است برگزاری کارگاه های آموزشی و کنسرت است. وحیدپور خاطرنشان کرد: در روز افتتاحیه خود بنده به همراه دیگر دوستان از جمله "صفا البوشوکه" و "فریدون وزیری" بصورت دونوازی و سه نوازی خواهیم داشت. دبیر این جشنواره موسیقی با بیان اینکه در روز دوم این مراسم مارتینا کوسسکا و آیدن صمیمی مفخم برای اجرای موسیقی پیانو و ساکسیفون به روی صحنه خواهند رفت، افزود: در روز سوم نیز فرزین طهرانیان اجرای زنده گیتار کلاسیک را انجام خواهد داد.

وی تصریح کرد: همچنین در روز اختتامیه جشنواره یعنی 18 اسفند ماه از ارکستر گیتار چهار فصل رونمایی خواهد شد و این در حالی است که علاقمندان به موسیقی در ایام برگزاری جشنواره می توانند در کارگاه پیانو، سبک شناسی و آشنایی با دوره های تاریخ موسیقی و کارگاه گیتار کلاسیک شرکت کنند. وحیدپور یادآور شد: علاقمندان جهت تهییه بلیط کنسرت های جشنواره می توانند به سایت http://ahvazlive.com مراجعه کنند. وی در بخش دیگری از این نشست هدف از برگزاری این جشنواره را معرفی توانایی های استان خوزستان در زمینه موسیقی عنوان کرد و گفت: اعتقاد داریم که می توان با برگزاری استاندارد جشنواره های اینگونه توانایی و استعداد جوانان کشور را کشف، شناسایی و پرورش داد. دبیر سومین جشنواره موسیقی کارون با انتقاد از عدم پوشش رسانه ای مناسب طی دوره های گذشته، بیان کرد: امیدواریم رسانه ها و مطبوعات استان خوزستان حساسیت برگزاری این جشنواره تخصصی را بیش از پیش درک کنند و با همکاری که خواهند داشت در راستای رشد فرهنگی و هنری استان گام های بیشتری برداشته شود.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 876091
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.