احمد قلاوند مشهور به پسر بلوط یکشنبه شب در حاشیه همایش سمندر لرستانی و بلوط زاگرس در کانون شهید مطهری اندیمشک به خبرنگار ایرنا افزود:الوار گرمسیری اندیمشک از مهمترین مناطق با برخورداری از درختان کهن بلوط است که به نوعی شناسنامه این منطقه به شمار می روند.
وی اظهار کرد:در سال های گذشته به علت نیاز اهالی به دامداری ، این موضوع در نهایت موجب چرای بی رویه و یا آتش سوزی پی در پی در منطقه شده است.
پسر بلوط افزود:توانمند سازی منطقه و استفاده بهینه از ظرفیت های موجود در کنار اعلام این منطقه به عنوان منطقه حفاظت شده ، گامی برای رفع چالش های بلوط زاگرس و سمندر لرستانی است.
وی بیان کرد:الوار گرمسیری نیازمند محیط بانان است و در شرایط کنونی جوانان این منطقه با اشتیاق و علاقه به محیط زیست از جنگل ها و درختان و زیستگاههای جانوری منطقه پاسداری می کنند.
قلاوند در بخش دیگری با اشاره به ظرفیت های موجود در بخش الوار گرمسیری در زمینه گیاهان دارویی ، توجه به این موضوع را موجب ایجاد فرصت های شغلی و کمک به بخش اقتصاد دانست.
وی افزود:این داروهای گیاهی در طب سنتی و طب نوین دارای کاربرد ویژه هستند کما اینکه در این همایش چهار نوع گیاه دارویی رونمایی شده است.
به گزارش خبرنگار ایرنا همایش سمندر لرستانی و بلوط زاگرس عصر یکشنبه با حضور علاقه مندان محیط زیست و جمعی از مسئولان در کانون شهید مطهری اندیمشک برگزار شد.
در این آئین از 60 فعال محیط زیست تقدیر شد.
شهرستان اندیمشک دارای 80 هزار هکتار جنگل است که به دلیل کمبود امکانات و تجهیزات، این جنگل ها در معرض نابودی ناشی از آتش سوزی قرار دارند.
افزون بر یک هزار هکتار از جنگل های بخش الوار اندیمشک شامل گونه های نادر گیاهی در سالهای گذشته در آتش سوخت.
بخش الوار گرمسیری اندیمشک در شمال استان خوزستان دارای 187 روستا و حدود 25هزار نفر جمعیت است.
7281/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.