فرانک موسوی روز یکشنبه در نشست خبری در استانداری خوزستان اظهار کرد:این برنامه ها شامل 112 همایش، جشن، تجلیل و تقدیر، برگزاری 43 نمایشگاه، 82 مصاحبه، 115 دیدار با خانواده شهدا، 88 بازدید، 26 افتتاح پروژه و 16 رونمایی از کتاب ویژه زنان هستند.
وی گفت: در هفته زن برنامه هایی مانند تحکیم بنیان خانواده، سبک زندگی ایرانی-اسلامی، زن و سیره فاطمی، زن و خودباوری، تولید و اشتغال، تاب آوری زنان، نقش زن در اقتصاد مقاومتی، مشارکت سیاسی و اجتماعی، امنیت اجتماعی، تعامل کار و خانواده، نشاط و معنویت و تعالی خانواده، شهروند جهانی و گفت و گوی بین نسلی در خوزستان برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: افتتاح چند پارک جوانان در چند شهر خوزستان، بازدید از طرح های خود اشتغالی و تعاونی زنان، مراکز بهزیستی و تنها زندان زنان، تجلیل از زنان شاخص علمی، هنری، فرهنگی و اجتماعی در خوزستان، نشست حقوقی تخصصی با موضوع خانواده و برگزاری کارگاه های توان افزایی زنان از دیگر برنامه های این هفته خواهند بود.
وی با بیان اینکه 49 جلسه بین بخشی درخصوص این برنامه ها برگزار شده، گفت:جشنواره تجلیل از اسوه صبر و مقاومت ویژه مادران و همسران شهدا، رونمای از چهار کتاب بانوان، دیدار با استاندار و نماینده ولی فقیه در خوزستان، تجمع در حسینیه ثارا... ویژه میلاد حضرت زهرا(س) و اعلام مطالبات بانوان، نمایشگاه صنایع دستی زنان، افتتاح مرکز رشد و خلاقیت بانوان، مسابقات ورزشی محلی ویژه زنان شاغل با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان، جشنواره قصه گویی با موضوع مادر با همکاری کانون پروروش فکری کودکان و نوجوانان استان از جمله برنامه های شاخص استانداری خوزستان در هفته زن هستند.
موسوی با اشاره به آزادسازی تنها بانوی زندانی با جرم غیرعمد در زندان بانوان اهواز گفت: در جشن میلاد کوثر که فردا برگزار می شود، بدهی تنها زندانی خانم با جرم غیرعمد پرداخت و وی آزاد می شود.
وی همچنین اظهار کرد:حوزه زنان ردیف بودجه مستقل نداشته و از همکاری بین بخشی استفاده می کند با این حال در مجلس شورای اسلامی تصویب شده که در سال 97 پنج صدم درصد اعتبارات هزینه ای استان به بحث بانوان تخصیص یابد.
بیستم جمادی الثانی مصادف با 18 اسفند سال 1396 روز تولد حضرت فاطمه زهرا (س) و این روز به تبرک تولد آن حضرت، روز زن و روز مادر نامیده شده است.
7148/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.