به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری پلیس سرهنگ علی قاسم پور معاون اجتماعی انتظامی خوزستان اظهار کرد: در ایام پایان سال و به ویژه نوروز زمانی که بیشتر خانه ها خالی است سارقان در کمین نشسته تا با شگردهایی، کام برخی افراد را که هشدار پلیس را جدی نگرفته اند، تلخ کنند.
وی افزود:در بیشتر مواقع رعایت نکردن نکاتی که به نظر بی اهمیت و کوچک می آید، باعث می شود که اموال مردم از دستبرد دزدان در امان نباشد.
وی بیان کرد: هر ساله پلیس طرح هایی را در خصوص تامین امنیت محله ها و اماکن گردشگری به اجرا در می آورد، اما خود ما نیز می توانیم با رعایت نکاتی بسیار ساده و آسان از وقوع انواع سرقت ها پیشگیری کنیم.
معاون اجتماعی انتظامی خوزستان گفت:شهروندان به هنگام سفر منزل را به شخصی امین و مورد اعتماد بسپردند و در هنگام خروج چند روزه از منزل از لامپ زمان دار استفاده کنند و زیور آلات و اشیای قیمتی خود را به صندوق امانات بسپارند.
وی بیان کرد: اگر شهروندان از اموال خود سوابقی تهیه کنند در صورت بروز سرقت می توانند در شناسایی اموال مسروقه به سرعت عمل کنند.
سرهنگ قاسمپور گفت: مسافران از پارک کردن خودرو در مکان های تاریک و دور از دید پرهیز کرده و در صورت امکان، خودرو را در پارکینگ پارک کنند و حتی در زمان های کوتاه ترک خودرو، آن را خاموش کرده و سوییچ را بردارند.
وی ادامه داد: همچنین مسافران نوروزی اشیای گران قیمت و با ارزش خود را حتما نزد مسئولان محل اقامت سپرده و رسید دریافت کنند.
معاون اجتماعی انتظامی خوزستان گفت: درهنگام سوار شدن به وسیله نقلیه عمومی شماره و کد خودرو را به خاطر بسپارید و ازدادن اطلاعات شخصی و مهم به افراد ناشناس جدا خودداری شود.
وی ادامه داد: شهروندان و مسافران در صورتی که با فردی با عنوان خاصی و با ادای کلمات نامفهوم عربی و انگلیسی برای تعویض پول خارجی و یا چک مسافرتی و تضمینی روبه رو شدند، از ارایه پول به وی جدا خودداری کنند.
سرهنگ قاسمپور افزود:گشت های انتظامی آماده ارایه خدمات انتظامی به مسافران و شهروندان هستند و شهروندان در صورت بروز هر گونه مورد سوء مراتب را با مراجعه به آنها و یا از طریق تلفن 110 اطلاع دهند.
7152/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.