به گزارش ایرنا یکی از کارکنان منطقه 2 شهرداری اهواز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: شرکت پیمانکاری سابق از یکم خردادماه سال 94 تاکنون عیدی، سنوات و حق اولاد فرزندان سوم به بعد را پرداخت نکرده و اکنون نیز از این منطقه رفته است.
وی که خواست نامش در خبر ذکر نشود با اشاره به اینکه پس از سال ها کار در فضای سبز شهرداری اهواز خواهان تغییر وضعیت از پیمانکاری به قراردادی هستیم ادامه داد: حق شیفت کارگران، حق تعطیل کاری رسمی و حق نگهبان از دیگر مطالبات کارگران است.
این فرد با بیان اینکه 154 نفر در فضای سبز شهرداری منطقه 2 مشغول به کار هستند یادآور شد:چند روز پیش پیمانکار فضای سبز شهرداری منطقه 2 اهواز تغییر کرد و این شخص بدون هیچ دلیلی اقدام به اخراج هشت نفر از این کارگران کرد.
وی با تصریح بر اینکه حدود هفت سال سابقه کاری در فضای سبز شهرداری دارم اظهار کرد: با وجود آنکه مسئولان خدمات شهری شهرداری اهواز، شهردار و معاون خدمات شهری شهرداری منطقه 2 خواستار بازگشت این کارکنان شده اند اما پیمانکار حاضر به پذیرش چنین امری نیست.
این کارگر فضای سبز در پایان خواستار پیگیری مسئولان درخصوص پرداخت معوقات شد و گفت: انتظار داریم در آستانه عید نوروز مشکلات مالی کارکنان حل شود.
به گفته آنان تا پیش از تصویب و ابلاغ قانون جدید اصلاح جمعیت و تنظیم خانواده، حق اولاد تنها به دو فرزند از مجموع فرزندان خانوداه‌های کارگری پرداخت می‌شد اما با تصویب و ابلاغ قانون جدید اصلاح جمعیت و تنظیم خانواده محدودیت‌های مربوط به پرداخت حق اولاد و بیمه اجباری فرزندان کارگران برطرف شده است و بنابراین دیگر نباید هیچ محدودیتی در پرداخت این مزایای وجود داشته باشد.
بنابراین گزارش این کارگران خردادماه امسال نیز خواستار پرداخت نشدن حقوق فروردین و اردیبهشت ماه خود شدند.
9887/6064
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.