مدیر کل میراث فرهنگی خوزستان گفت: باید برای خوزستان، با این همه دارایی برندسازی کرد و مسیر توسعه آن را مشخص نمود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، علیرضا ایزدی در نشست با تشکل‎ های مردم ‎نهاد خوزستان که در سالن جلسات اداره‎ کل میراث فرهنگی استان برگزار شد، با اشاره به اهمیت تشکل ‎های مردم‌ نهاد، اظهار کرد: خوشبختانه امروز سمن‌ها در همه حوزه‌ها رسمیت پیدا کرده‎اند و به سالم‌ سازی جامعه کمک می‌کنند.

او با بیان این‎که سازمان‌ های مردم‎ نهاد حلقه رابط مردم و دولت بوده و نقش کلیدی در توسعه پایدار دارند، افزود: این تشکل‎ها می‎تواند علاوه بر ایجاد همدلی و همبستگی بین مردم و مسئولان، بازوی توانمندی نیز برای دولت باشند.

مدیر کل میراث فرهنگی خوزستان گفت: ضرورت حضور تشکل‎ها در انجام امور به صورت جدی، امروزه بیش از پیش حس می‎شود. حضور به جا و مقتدر سمن‎ها ضامن توسعه بینش جامعه در خصوص فرهنگ مهمان پذیری و گردشگری است.

او بر نشان دادن بیشتر زیبایی‎ های خوزستان تأکید کرد و گفت: خوزستان از قابلیت‌ های بالایی در بخش گردشگری برخوردار است و باید تلاش شود تا مدت ماندگاری مسافران در استان افزایش یابد.

ایزدی با اشاره به اهمیت برند سازی برای استان، افزود: باید برای خوزستان با این همه دارایی  برندسازی کرد و مسیر توسعه آن را مشخص نمود. 

او اضافه کرد: با هم‎ فکری و تعامل می‎توان اراده کرد و تغییر ایجاد کرد. تعامل‎ها و برنامه ‎ریزی‎ها اگر اتفاق بیفتد، می‎توان کار های اساسی برای پیشبرد برنامه‎ها صورت داد.

مدیر کل میراث فرهنگی خوزستان درباره اهمیت تشکل‎ های مردم نهاد، تصریح کرد: خوشبختانه امروز سمن‎ها در حوزه میراث فرهنگی رسمیت پیدا کرده و مشارکت تشکل ‎های مردم ‎نهاد به صورت انجمن و تشکل‎ های دوستداران میراث فرهنگی در دستور کار اداره‎کل ما قرار دارد. من نیز تمایل به همکاری با سمن‎ها دارم و سبقه کاری من نیز این را نشان می‎دهد.

او در ادامه بیان کرد: از تشکل‎ های مردم ‎نهاد می‎خواهم که هم از نظر تئوریک هم از نظر عملی به ما کمک کنند.

ایزدی افزود: در این راستا اهل تعامل و نقد هستم اما آن تعامل و نقدی که به سمت و سوی سازندگی باشد.

مدیر کل میراث فرهنگی خوزستان ادامه داد: روند فعالیت تشکل ‎های مردم‎ نهاد حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اگرچه رضایت‎ بخش است؛ اما هنوز باید با تلاش مضاعف در این زمینه اقدامات مؤثرتری انجام دهیم. 

در این نشست همچنین تعدادی از مسئولان و اعضای تشکل‌ های مردم‌ نهاد به ارائه نظرات و پیشنهاد هایی نظیر احیای میراث فرهنگی استان، اهمیت و جایگاه سمن‎ها در توسعه سازمان‎ های دولتی، راه‎اندازی خانه ‎سمن‎ها در اداره ‎کل، تقویت انجمن‎ها و احیای برخی موزه‎ها پرداختند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.