عیسی اسحاقی پنجشنبه در حاشیه مراسم تجلیل از اتوسرویس کاران برتر شهرستان های آبادان و خرمشهر در جمع خبرنگاران اظهار کرد:تا سال 1400 تعداد 10 طرح توسعه ایی در نظر گرفته ایم که یکی از مهمترین این طرح ها افتتاح طرح پایانه صادراتی بندر امام با 25 هزار تن مخزن است که اکنون آماده بهره برداری است.
وی خاطرنشان کرد : همچنین یکی دیگر از این طرح ها ایجاد واحد موم زدائی است که استارت فاز اول این طرح نیز در سال آینده زده خواهد شد که حدود 11 میلیون لیتر به روغن پایه اضافه می شود و کیفیت محصولات استکلس نیز بهتر می شود.
وی اظهار کرد:ایران سالاانه حدود یک میلیون و 200 هزار تن روغن پایه تولید می کند که بیش از نصف این مقدار به خارج از کشور صادر می شود.
وی افزود : سالانه 60 هزار تن روغن پایه خام در آبادان تولید می شود که تلاش خواهیم کرد این روغن ها را از خام به محصول نهایی تبدیل کنیم.
اسحاقی با بیان اینکه کارخانه آبادان را پس از 36 سال بازسازی کردیم تا روغن محصول نهایی صادر کند، گفت:قصد داریم که آبادان را در آینده نزدیک به پایگاه محصولات صادراتی شرکت نفت ایرانول تبدیل کنیم.
وی بیان کرد : در راستای تحقق شعار سال یعنی اقتصاد مقاومتی توانستیم سال گذشته 30 درصد خام فروشی را در کشور کاهش دهیم و امسال نیز 30 درصد دیگر را نیز کاهش دادیم.
وی افزود : پس از گذشت 36 سال در راستای اقتصاد مقاومتی توانستیم روغن الوند را در این منطقه تولید کنیم زیرا بجای خام فروشی محصول نهایی را تولید و صادر کردیم.
اسحاقی گفت : امیدواریم تا سال آینده بتوانیم فروش محصول صادراتی و محصول نهایی را از آبادان طی یک یا دو سال آینده به 20 هزار تن برسانیم.
7104/6064
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.