به گزارش ایرنا سردار سرتیپ علی فضلی شامگاه چهارشنبه در نخستین کنگره شهدای مسجد حضرت مهدی (عج) زیباشهر اهواز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره 23هزار شهید دفاع مقدس استان خوزستان اظهار کرد: مشهود شدن ذلت مستکبرین و امنیت در کشور ایران، ناشی از مجاهدت های رزمندگان در آن سوی مرزهاست
وی اظهار کرد: انقلاب اسلامی بر پایه چندین اصل از جمله قرآن کریم، غدیرخم، عاشورا و توجه به مهدویت تشکیل شده است و همین اصول معنوی باعث اقتدار و امنیت کشور شده است.
وی افزود: شهدا در معامله ای با خداوند تمام سرمایه جانی و مادی خود را برای دین خدا فدا کرده اند و مردم بصیر ایران نیز کار بزرگی در مبارزه با دشمن خارجی، جنگ امنیتی، جنگ نرم و دفاع از حرمین شریفین انجام داده اند.
سردار فضلی با اشاره به اینکه تاریخ بعدها درباره این رشادت های جوانان قضاوت خواهد کرد گفت: هفت سال است که جوانان این مرز و وبوم در خارج از مرزها نه تنها با نیروهای تکفیری داعش مبارزه می کنند بلکه به نوعی درحال دفاع از انقلاب اسلامی نیز هستند.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود به عملیات کربلای چهار در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: برای انجام این عملیات جوانان سراسر کشور به ویژه خوزستان اعلام آمادگی کردند و لشکر مقتدر هفت حضرت ولی عصر (عج) را بوجود آوردند و 6 ماه درحال آماده سازی بودند.
وی افزود: برای انجام این عملیات هیچ کمبود نیرویی وجود نداشت اما در هنگام عبور از رودخانه اروند 6 ماه تلاش رزمندگان در کمتر از 6 ساعت منجر به شکست شد اما از آنجایی که وظیفه ما دفاع از انقلاب و دین بود قرار شد عملیات دیگری ترتیب داده شود.
سردار فضلی خاطر نشان کرد: باوجود خستگی رزمندگان و فرماندهان اما قرار شد تا عملیات جدیدی طراحی شود که پس از ارزیابی زوایای مختلف عملیات کربلای پنج در جبهه شلمچه پایه ریزی شد.
وی ادامه داد: در این مسیر موانع بسیاری مانند باتلاق، سیم خاردار، مین های کارگزاری شده، 2 ردیف خطوط به هم پیوسته کمین بعثی ها و دژ تاریخی شلمچه وجود داشت.
سردار فضلی اظهار کرد: 250 متر جلوی این دژ سیم های خاردار قرار گرفته بود که کار را دو چندان سخت می کرد.
جانشین رییس سازمان بسیج کشور وجود نخلستان ها، کانال 11 پل، اروند صغیر و کبیر، جزایر بسیار و کانال ماهی با یک کیلومتر عرض و ده هاکیلومتر را از دیگر موانع این عملیات عنوان کرد و افزود: هیچ کدام از فرماندهان برای این عملیات اعلام امادگی نکردند اما پس از سه روز ندای امام خمینی (ره) از جماران به گوش رسید که فرمان اجرای عملیات کربلای پنج را صادر کردند.
وی ادامه داد: پس از این فرمان تمام فرماندهان برای اجرای عملیات پنج اعلام آمادگی کردند و حدود 15 لشکر که در عملیات کربلای چهار تلفات بسیاری داده بودند بار دیگر مشتاق برای حضور در عملیات شدند که سرانجام با وجود مشکلات فراوان ثمرات بسیاری برای کشور عزیزمان حاصل شد.
سردار فضلی در پایان خاطر نشان کرد: در دوران دفاع مقدس مشکلات و موانع بسیاری بود که اگر نیروی خدای متعال و ائمه اطهار نبود چنین پیروزی برای جمهوری اسلامی ایران به ارمغان نمی آمد.
9887/6064
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.