سعید عیدی گماری روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا افزود:در راستای امور محوله و حفط محیط زیست ،محیط‌ بانان اداره محیط زیست به طور مرتب در مناطق مختلف به گشت و محیط‌ بانی مشغول هستند و با هر گونه صید و شکار غیر مجاز برخورد می کنند.
وی با اشاره به تلاش جدی برای مقابله با قانون شکنان در این حوزه اظهار کرد: در محدوده منطقه چهل پا عده ای از شکارچیان بزهای کوهی هفته گذشته به دلیل اعلام هشدار محیط بانان ، به سوی آنان شلیک کردند .
وی با اشاره به اینکه تلاش برای دستگیری این شکارچیان از سوی مسئولین ذیربط ادامه دارد ، افزود : چهار شکارچی شکارچیان در این تعقیب و گریزپس از تیراندازی به سوی محیط بانان متواری شدند و خوشبختانه در این تیراندازی ها آسیبی به همکاران ما وارد نشد.
عیدی‌گماری اضافه کرد: طی روزهای اخیر59 قطعه ماهی از خانواده ماهی‌های کپور همچون برزم و شیربت و همچنین 12 قطعه قمری، یک قطعه کبوتر چاهی، یک قطعه سار از صیادان غیرمجاز کشف شد.
منطقه چهل پا منطقه ای کوهستانی و صعب العبور با بیش از 16 هزار هکتار مساحت در 35 کیلومتری غرب شهرستان اندیمشک واقع شده که ضلع غربی منطقه به دریاچه پشت سد دز ختم می شود.
این منطقه علاوه بر چشم اندازهای زیبا خودکه حاصل وجود دره های ژرف ارتفاعات بلند ، چشم اندازهای زیبای سد و دریاچه سد دز و پوشش گیاهی خوب منطقه بوده یکی از زیستگاههای مهم بز کوهی ، کل و جانوران مختلف در استان خوزستان می باشد.
7281/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.