استاندار خوزستان گفت: فاز دوم منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و ساخت شهرک انرژی، ماهشهر را به قطب تولید و اشتغال کشور تبدیل می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندر امام خمینی، استاندارد خوزستان با اشاره به بهره برداری رسمی از چند طرح پایین دستی پتروشیمی، اظهار کرد: منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، برای استان خوزستان فرصت مغتنمی است که ظرفیت های تولید را کامل کند و در این مسیر تکمیل زنجیره ارزش و تولید محصولات نهایی اثر بخش خواهد بود.

غلامرضا شریعتی افزود: صنایع مستقر در این منطقه در حال تکمیل زنجیره های تولید خود هستند تا ضمن بالا بردن ارزش افزوده محصولات مختلف پتروشیمی، اشتغال و کار آفرینی را در کنار آن افزایش دهند.

وی با اشاره به لزوم توسعه صنایع تکمیلی در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، اشاره کرد و گفت: فاز دوم منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی را هم در دستور کار داریم که پیشرفت خوبی دارد، امیدواریم که این فاز جدید هم هر چه سریع تر به سرانجام برسد و به تکمیل این زنجیره های ارزش کمک کند.

شریعتی افزود: ایجاد شهرک انرژی بین ماهشهر و امیدیه براساس مصوبه هیات دولت توسط مشاور در دست مطالعه است و با انجام فاز دوم منطقه ویژه پتروشیمی و شهرک انرژی، ماهشهر به یک قطب مهم تولید و اشتغال در سطح منطقه و کشور تبدیل خواهد شد.

وی در پایان گفت: ما تلاش می‌کنیم ظرفیت‌های ماهشهر، امیدیه و مناطق اطراف آن را برای اشتغال مولد بیش از پیش فعال کنیم تا هم وطنان گرامی ما از منافع آن بهره مند شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.