به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی روز دوشنبه در حاشیه آیین افتتاحیه شهرک خودرویی آبادان در جمع خبرنگاران اظهار کرد:از الان در خصوص فعالیت مزارع پرورش ماهی در سال آینده نمی توان تصمیم گرفت زیرا به میزان بارش‌ باران بستگی دارد.
وی در ارتباط با درخواست سازمان آب و برق استان خوزستان در خصوص ممنوعیت آبگیری مزارع پرورش ماهی، افزود:این تصمیم به دلیل شرایط خاص خشکسالی گرفته شده و ارتباطی با انتقال آب به کانون ‌های ریزگرد ندارد.
استاندار خوزستان گفت: 14هزار شغل در بخش آبزی پروری وجود دارد و عدم تخصیص آب به مزارع پرورش ماهی خوزستان به معنای توقف تولید و بیکاری شاغلان این بخش است.
شریعتی در خصوص قطع شدن حقابه مزارع آبزی پروری استان گفت: تا قبل از بارندگی های اخیر شرایط بسیار نامساعدی داشتیم و وضع ذخیره پشت سدها در استان بسیار نامطمئن و ناپایدار بود.
وی تصریح کرد: بارندگی در سال جاری نسبت به سال گذشته 40 درصد کاهش داشته علاوه براین در سال گذشته درمقایسه با بازه دراز مدت 64 درصد کاهش بارندگی داشتیم.
استاندار خوزستان گفت : امسال شرایط بحرانی را پشت سر گذاشتیم که امیدواریم با پیش بینی هایی که برای اسفندماه امسال و فروردین ماه سال آینده شده میزان بارندگی به سطحی برسد که بتوانیم کمترین محدودیت را برای آبزی پروری اعمال کنیم.
فاز نخست شهر رویایی آبادان در قالب شهرک خودرویی در زمینی به وسعت 45 هزار متر مربع با اعتبار 700 میلیارد ریال امروز به بهره برداری رسید.
در این شهرک 130 غرفه نمایشگاهی، 25 واحد اداری، 25 فروشگاه خدماتی همچون کارواش و غیره، احداث شده که به طور مستقیم برای 500 نفر و به صورت غیر مستقیم برای 2 هزار نفر اشتغال ایجاد می کند.
/6002/7104
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.