سعید رئوفی نسب شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا میزان آورد آب به مخزن سد دز ناشی از بارندگی در مناطق بالادست را 130 میلیون مترمکعب عنوان کرد و اظهار کرد:ارتفاع آب در پشت دیواره این سد از 307 متر به 312 متر رسیده است.
وی اظهار کرد:25 میلی متر بارندگی در هفته گذشته موجب آثار مطلوبی برای سد و نیروگاه دز شده است.
رئوفی نسب با اشاره به وضعیت بارندگی روز جاری در اندیمشک گفت:نگرانی بابت سیلاب وجود ندارد و این بارندگی ها نتایج مطلوبی برای ذخیره سازی به همراه خواهد داشت.
وی در بخش دیگری با اشاره به کسب رتبه برتر ارزیابی عملکرد این سد گفت:در ارزیابی های به عمل آمده واحدهای نیروگاهی برقابی ، شرکت تولید و بهره برداری سد و نیروگاه دز موفق به کسب رتبه برتر ارزیابی عملکرد سال 1395 شد.
مدیرعامل سد دز افزود:با توجه به اهتمام و عملکرد مدیریت و کارکنان شرکت در بهره برداری از سد و نیروگاه و همچنین مدیریت مناسب آب ، این شرکت به عنوان شرکت برتر در ارزیابی عملکرد سال 1395 برگزیده شد و طی لوحی به امضاء مقام عالی وزارت نیرو از مدیریت و کارکنان شرکت تولید و بهره برداری سد و نیروگاه دز قدردانی شد.
سد و نیروگاه دز با ظرفیت تولید 520 مگاوات انرژی ، نقش موثر و مطلوبی در پایداری شبکه دارد و پیش ازاین در سال های 87 ، 88 ، 90 و 1393 نیز موفق به احراز رتبه برتر ارزیابی عملکرد نیروگاه های بزرگ برقابی کشور شده است.
سد بتنی دز برق آبی است که 125 هزار هکتار از زمین های پایین دست را آبیاری می کند و نقش مهمی در کنترل سیلاب های بالادست دارد.
دریاچه این سد 65 کیلومتر طول و 225 هزار کیلومتر مربع مساحت داشته و گنجایش نهایی آن 3،3 میلیارد متر مکعب است.
6068/7281
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.