ابراهیم داروغه‌زاده چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد:همه فیلم های بخش مسابقه توسط سه داور از هر سازمان و وزارتخانه در زمان اکران در جشنواره مورد داوری قرار گرفتند.
وی به برگزاری بخش تجلی اراده در منطقه آزاد اروند و حضور سینماگران در شهرستان های آبادان و خرمشهر اشاره کرد:حضور هنرمندان باعث می شود نا آنها به فکر قصه های ناب که تاکنون پرداخته نشده است باشند.
بخش «تجلی اراده ملی» سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر سوم اسفند به میزبانی منطقه آزاد اروند برگزار می شود.
این گزارش حاکیست: 135 نفر از هنرمندان سینما شرکت کننده در بخش تجلی اراده ملی جشنواره فجر چهارشنبه با حضور در گلزار شهدای نسبت به شهدای 8 سال دفاع مقدس و سینما رکس آبادان ادای احترام کردند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند چهارشنبه در این باره با ایرنا گفت:در بخش تجلی اراده ملی سی و ششمین جشنواره ملی فیلم 12 شرکت، سازمان و وزارتخانه حضور دارند و هر سازمان و نهاد بر اساس نگاه و زاوایه ماموریت خود، برخی از آثار سینمای کشور که در جشنواره فیلم فجر حضور داشتند را به عنوان اثر برگزیده انتخاب کردند.
همایون قنواتی اظهار کرد:هیات داوران هر سازمان مشتمل بر سه نفر از کارشناسان فرهنگی و هنری است و جوایز این بخش از سوی سازمان ها اهدا می شود.
وی گفت:مجری اختتامیه بخش تجلی اراده ملی، محمدرضا شهیدی‌فر است و این برنامه عصر روز پنجشنبه به صورت زنده از شبکه شما پخش می شود.
وی به نمایش 18 فیلم سی و ششمین جشنواره ملی فیلم در شهرهای آبادان و خرمشهر اشاره کرد و افزود:10 هزار نفر از شهروندان این 2 شهر در مدت برگزار جشنواره، فیلم ها را در 2 سینما نخل خرمشهر و مهر آبادان تماشا کردند.
وی اظهارکرد:با رایزنی انجام شده هزینه اکران فیلم ها در آبادان و خرمشهر از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت شده است.
قنواتی شهرهای آبادان خرمشهر را نماد مقاومت و ایستادگی مردم ایران در برابر دشمنان دانست و گفت:حضور سینماگران و بازیگران سینمای ایران در این 2 شهر به عنوان شهرهای مقاومت و اراده ملی کشور زمینه ساز نگاه نو آنها به این شهرها خواهد شد.
به گزارش ایرنا همزمان با حضور سینماگران درجوار شهدای سینما رکس تئاتر خیابانی 'سلوا 'توسط
هنرمند آبادانی (بهنام کاوه) با موضوع شهدای سینما رکس در جوار این شهدا اجرا شد.
3015/7165/
کانال خبری ایرنا خوزستان: @ irnaahvaz
برای دریافت لحظه به لحظه اخبار استان خوزستان به کانال http://www.telegram.me/irnaahvaz بپیوندید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.