به گزارش ایرنا در جدول A این رقابت ها که 51 استاد بزرگ حضور دارند پس از پایان دور سوم استاد بزرگ پویا درینی با کسب 3 امتیاز از سه بازی به تنهایی در صدر جدول این گروه قرار گرفته است. همچنین استاد بزرگ گئورگ هاواتوریان از ارمنستان، استاد بین المللی مرصاد خداشناس، استاد بزرگ شاهین لرپری زنگنه، استاد بزرگ مسعود مصدق پور، استاد بزرگ نیکیتا متینیان از روسیه، استاد بزرگ آرش تاه باز، استاد بزرگ فرخ آموناتف از تاجیکستان، امیررضا پور رمضانعلی همگی با کسب 2.5 امتیاز در مکان های دوم تا نهم جدول قرار دارند.
در این گروه احسان قائم مقامی با کسب دو پیروزی و یک تساوی و احتساب 2 امتیاز در مکان یازدهم جای گرفته است.
در روز سوم این رقابت ها و در جدول A پیروزی استاد بین المللی مرصاد خداشناس بر استاد بزرگ و مطرح اسپانیایی اولگ کرینف از مهمترین شگفتی های این رقابت ها بود.
توقف استاد بزرگ احسان قائم مقامی شطرنج باز مطرح کشورمان در مقابل استاد بزرگ پاول چک از جمهوری چک از دیگر نتایج جالب در این مسابقات بود. همچنین برتری قابل توجه استاد بزرگ فرخ آموناتف از تاجیکستان در مقابل استاد بزرگ سید خلیل موسوی از نتایج به دست آمده در این گروه بود.
در جدول B این رقابت ها که 135 شطرنج باز حضور دارند آبس بهمئی، محمد دریا، عباس حسن پور، محمدامین اسماعیل نژاد، احمد دشتی، مهیار دورودیان، مریم توزادزه از گرجستان، پیمان دوسکام و محمود اسکندری همگی با کسب 3 امتیاز در مکان های اول تا نهم جدول این گروه قرار دارند.
در جدول C این رقابت ها 65 شطرنج باز حضور دارند که پس از پایان دور سوم اوریا شکیبایی، حامد قاضی، محمدمهدی قربانی، خانم پرشیا کان یامارالا از ایرلند، سیدابوالفضل موسوی فر، ماتیز آرادچی از سریلانکا و سینا موحد به ترتیب با کسب 3 امتیاز در رده های اول تا هفتم این گروه قرار دارند.
به گزارش ایرنا رقابت های بین المللی شطرنج جام کارون شامگاه شنبه 28 بهمن در مجموعه ورزشی هتل نیشکر اهواز آغاز شد که به مدت هشت روز ادامه خواهد داشت.
این رقابت ها در سه جدول و در 9 دور به روش سوییسی در حال برگزاری است که در جدول A بازیکنان دارای رنکینگ بالاتر از 2100 با یکدیگر به رقابت می پردازند همچنین در جداول B و C به ترتیب بازیکنان دارای رنکینگ کمتر از 2100 و بازیکنان زیر 14 سال حضور دارند.
رقابت های شطرنج جام کارون پس از 11 سال برای نخستین بار به صورت بین المللی برگزار می شود و نفرات برتر ایرانی این دوره از رقابت ها علاوه بر دریافت جوایز نقدی به اردوی تیم های ملی دعوت می شوند.
9879/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.