محمد جوروند شامگاه دوشنبه در حاشیه مراسم اختتامیه دوازدهمین نمایشگاه کتاب اهواز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تا روز یکشنبه(دیروز) حدود پنج میلیارد ریال و امشب نیز حدود یک میلیارد و 500 میلیون ریال بن کتاب فروخته شد .
وی افزود: برنامه های فرهنگی هنری در کنار نمایشگاه در استقبال بسیار شهروندان اهوازی بسیار تاثیرگذار بوده است.
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان درخصوص محدودیت در خرید بن کتاب گفت: این محدودیت به دلیل این است که همه خریداران به شکلی عادلانه از تخفیفها بهره ببرند و فرصت یکسان برای همه علاقمندان به خرید کتاب فراهم شود.
وی ادامه داد: بن کتاب از پنج میلیارد ریال در سال گذشته به 65 میلیارد ریال در امسال رسید و این قول را می دهم که در سال آینده این مبلغ افزایش خواهد یافت.
جوروند همچنین درخصوص کمبود برخی کتاب ها توضیح داد: در این نمایشگاه تازه های نشر ارائه شده و ممکن است کتاب های قدیمی تر در این نمایشگاه شرکت داده نشده باشند.
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان درباره گران بودن کتاب ها نیز بیان کرد: این بالا بودن قیمت به دلیل گران شدن کاغذ بوده و ارتباطی به ناشران و اداره کل ارشاد ندارد با این وجود، گران بودن کتاب ها باعث نشد تا مردم از خریدن کتاب خودداری کند که نشان از علاقمندی مردم به خرید کتاب دارد.
دوازدهمین نمایشگاه کتاب خوزستان با شرکت 538 ناشر کشوری و 17ناشر تخصصی خارجی در خوزستان از 25 تا 30 بهمن ماه امسال در محل نمایشگاه بین المللی اهواز برپا شد.
برگزاری میزگردها، نشست ها، رونمایی از کتب و نقد و بررسی آن ها، جشنواره شعر و رونمایی از تازه های نشر استان از جمله برنامه های جانبی نمایشگاه بود که هر شب برای علاقمندان به کتاب و شعر برگزار می شد.
همچنین در آیین اختتامیه این نمایشگاه در حوزه های مختلف مانند رونمایی از کتب، ترجمه، کتاب های نمونه و سال، حافظان قرآن از افراد نمونه و فعال تقدیر شد.
6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.