مسعود انصاریان روز سه شنبه در حاشیه نشست ستاد بحران در اهواز گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ازاین واحدها 16 واحد به صورت 100 درصد ، هفت واحد بین 50 تا 70 درصد و چهار واحد 30 درصد تخریب شده است.
وی با بیان این که عمر بناهایی تخریب شده زیر 10 سال است و عمدتا نوساز هستند گفت: این خانه ها خارج از محدوده طرح جامع شهری هستند و محل ساخت این واحدها درمنطقه ای است که در طرح جامع کاربری فضای سبز داشت.
مدیر کل بنیاد مسکن خوزستان تاکید کرد: از این موضوع که آیا این منازل مجوز ساخت و ساز داشته اند یا خیر اطلاعی ندارم.
وی بیان کرد: در حال حاضر 100 واحد مسکونی و تجاری در منطقه نفتک مسجد سلیمان در کنار دامنه این کوه قرار دارند که در معرض خطر هستند چراکه جنس این کوه از نوع ماسه ای است و هر لحظه امکان ریزش یا رانش مجدد براثر بارش باران وجود دارد.
انصاریان ادامه داد: علت این اتفاق به خاطر برداشت بی رویه و برش از کوه بوده است که با یک بارندگی رانش پیدا کرد.
وی ادامه داد: در چنین حوادثی وام مقاوم سازی معادل 300 میلیون ریال با سود 4 درصد و 60 میلیون ریال به صورت بلاعوض اعطا می شود.
مدیر کل بنیاد مسکن خوزستان بیان کرد: قرار است تیم هایی از سوی ستاد مدیریت بحران، مسکن و شهرسازی، فرمانداری و... نقاط در معرض خطر شهر مسجدسلیمان را شناسایی کنند.
به گزارش ایرنا بامداد دوشنبه براثر رانش کوه 27 خانه مسکونی در منطقه نفتک مسجدسلیمان تخریب شد این حادثه تلفات جانی نداشت.
7164/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.