محمدحسین خجسته کیا روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:عملیات بهسازی جاده روستاهای دیونی ، لیوس،مسیر دریاچه ،نورآباد از توابع بخش شهیون آغاز شده و در حال انجام است.
وی افزود:در حال حاضر با در اختیار گذاشتن خودروی راهسازی جاده روستاهای یادشده که با مشکل ریزش سنگ مواجه شده بود پاکسازی شده و کانالهای حاشیه جاده ها نیز بهسازی شدند تا جاده و مسیرهای ارتباطی این روستاها دچار آبگرفتگی نشوند.
وی همچنین افزود:جاده روستاهای گردشگری بخش شهیون دزفول نیز در حال تسطیح و تعریض است تا تردد گردشگران به این روستا با سهولت انجام شود.
روستاهای گردشگری شهرستان دزفول با دارابودن ظرفیت های طبیعی زیبا و منحصر بفرد در تمام ایام سال به ویژه ایام نوروز میزبان گردشگرانی است که از شهرها و استانهای همجوار به این شهرستان آمده تا از طبیعت استفاده کنند.
روستای لیوس در 73 کیلومتری شمال دزفول و در بخش شهیون واقع شده است که با وجود گذشت سالیان زیاد از عمر این روستای تاریخی، در بافت کهن آن ، همچنان معیشت ،فرهنگ و سنن ، گویش ، آداب و رسوم آن به شیوه کاملا سنتی در حال انجام است.
این روستا علاوه بر بافت زیبای تاریخی خانه ها ، دارای جاذبه های گردشگری طبیعی و بکر شامل کوهستان ،مراتع بسیار زیبا ، باغ میوه ، رودخانه و آبشار می باشد.
از ابنیه تاریخی و مذهبی روستای لیوس ،مقبره سید ولی الدین گوشه می باشد ،این روستا در بهار ، پاییز و زمستان به علت آب و هوای مناسب پذیرای گردشگران است.
روستای نورآباد دزفول نیز یکی دیگر از مناطق دیدنی شمال خوزستان است که در بخش شهیون واقع شده این روستا علاوه بر باغ های زیبای انار، آبشار، چشمه سارهای زیبا، دارای بقایایی سنگی از بافت تاریخی و مکانی زیارتی تحت عنوان قدمگاه امام رضا (ع) است.
7278/6068
خبرنگار:رقیه کردی-انتشار:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.