به گزارش ایرنا استاندار خوزستان شنبه در جشن برچیده شدن مدارس کانکسی شهرستان کارون و بهره برداری از چهار مدرسه به مناسبت دهه فجر در آیین بهره برداری از مدرسه دعبل خزاعی در روستای مبارکه سه این شهرستان بیان کرد: تا پایان سال 1397مدارس کانکسی در خوزستان برچیده می شود.
غلامرضا شریعتی اظهار کرد: 13سال است که مدارس روستای مبارکه 3 کانکسی هستند و امروز با افتتاح این مدرسه کلاس های کانکسی جمع آوری می شود.
وی با بیان اینکه امسال یک هزار و 500 میلیارد ریال به سازمان توسعه، نوسازی و تجهیز مدارس خوزستان اختصاص یافته گفت: اعتبارات این سازمان برای ساخت مدرسه و کلاس های درس و آزمایشگاه در یک سال گذشته 2 برار افزایش یافته است تا زیرساخت های آموزشی را بهبود ببخشیم.
وی افزود: همچنین برنامه ریزی شده که شرکت ها و بنیادهای اقتصادی در حوزه های مختلف آموزشی خدمات ارایه دهند.
استاندار خوزستان با اشاره به اینکه امسال برای نخستین بار در بخش غیزانیه شهرستان اهواز جشن برچیده شدن کلاس های کانکسی گرفته شد بیان کرد: در غیزانیه 44 کلاس کانکسی وجود داشت که در مدت یک سال جمع آوری شدند.
شریعتی ادامه داد: در دهه فجر امسال 192 کلاس درس با زیربنای 38 هزار و 500 متر و اعتبار 380 میلیارد ریال در خوزستان به بهره برداری رسیدند.
فرماندار شهرستان کارون نیز بیان کرد: شهرستان کارون نخستین شهرستان خوزستان است که مدارس کانکسی در آن برچیده شده است.
معصومه خنفری افزود: پیش از این دانش آموزان در این روستاها به صورت مختلط در کلاس های کانکسی درس می خواندند.
مدیر عامل شرکت کشت و صنعت نیشکر دعبل خزاعی بیان کرد: کار ساخت یک واحد آموزشی روستایی در مسیر این واحد نیشکری از تیر گذشته شروع شد.
محمد امین روز بخش زاده درادامه با اشاره به برخی عملکردهای شرکت نیشکر در خوزستان بیان کرد: در مناسبت های مختلف امسال سه هزار تن علوفه و به صورت رایگان به جهاد کشاورزی خوزستان تحویل داده شد و 200 تن علوفه هم به کرمانشاه و استان های دیگر ارسال شد.
وی با اشاره به اینکه اشتغال باعث ماندگاری جمعیت روستاها می شود افزود: نیروهای کار در شرکت های کشت و صنعت نیشکر از روستاهای اطراف است و 99 درصد جمعیت شاغل در این شرکت از افراد بومی است.
در این آیین از دبستان چهار کلاسه شهید فیاض بالدی در روستای خضیریات با متراژ 800 متر که توسط شرکت کشت و صنعت نیشکر حکیم فارابی احداث شده به بهره برداری رسید.
همچنین هنرستان 12 کلاسه نصرت فرامرزی در روستای سویسه با مساحت 2 هزار متر با اعتباری بالغ بر هشت میلیارد ریال که توسط خیران و خانواده فرامرزی ساخته شد و مدرسه سه کلاسه شهید محلاتی در روستای مبارکه 3 با مساحت 900 متر که توسط شرکت توسعه نیشکر دعبل خزاعی با اعتبار سه میلیارد ریال ساخته شده نیز بهره برداری شد.
همچنین هنرستان هفت کلاسه شهدای مدافع حرم در روستای قلعه کوچک به مساحت یک هزار متر که توسط سپاه پاسداران قرارگاه خاتم الانبیای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ساخته شده نیز بهره برداری شد.
در ابتدای امسال جشن برچیده شدن کلاس های کانکسی در بخش غیزانیه شهرستان اهواز نیز برگزار شد.
7158 /6037
خبرنگار: زینب فرحانی ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.