محمد مشکورزاده شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه جوجه هایی که نیمه دوم بهمن پرورش داده می شوند تا شب عید به بازار عرضه می شوند افزود: باتوجه به فراوانی جوجه ریزی انجام شده بنظر می رسد در بازار خوزستان مشکلی به لحاظ تامین گوشت مرغ نداشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه میزان تولید مرغ گوشتی در 10 ماه امسال نسبت به مدت مشابه رشد 18 درصدی داشته گفت: پارسال به دلیل نوسانات قیمت در جوجه، نهاده ها و مشکلات ایجاد شده در جوجه ریزی، شاهد کاهش تولید گوشت مرغ در خوزستان بودیم.
مشکورزاده اظهارکرد: در 10 ماه سال 1395 در خوزستان حدود 61هزار و 30 تن گوشت مرغ تولید شد اما این رقم در مدت مشابه امسال تاکنون به 72هزار و 475 تن رسیده است.
معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی خوزستان در ادامه در خصوص نهاده های دامی گفت: قیمت نهاده ها تابع نوسانات ارز است و با افزایش قیمت ارز شاهد بالا رفتن قیمت نهاده نیز خواهیم بود اما اکنون دولت برنامه هایی برای کاهش نوسانات قیمت نهاده ها دارد.
وی در پاسخ به این پرسش که برنامه ای برای صادرات مرغ خوزستان به سایر نقاط وجود دارد یا خیر اظهار کرد: صادرات از بحث عرضه و تقاضا در بازار تاثیر پذیر است و باتوجه به کششی که در بازار خوزستان برای خرید گوشت مرغ وجود دارد تمایل برای صادرات گوشت مرغ استان کم است.
11 واحد مرغداری فعال در خوزستان وجود دارد.
برآورد نیاز خوزستان در خصوص گوشت مرغ حدود 115 هزار تن است که بخشی از آن به صورت مرغ زنده از خارج خوزستان وارد و در کشتارگاه های این استان کشتار می شود.
9887 /6037
خبرنگار: ندا رضاپور ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.