به گزارش ایرنا سعید زارع شامگاه جمعه در آیین برگزاری جشن پیروزی انقلاب اسلامی ایران در اهواز که از سوی جامعه ادیان توحیدی ایران (صابئین، آشوریان، زرتشتیان و ارامنه) برگزار شد با تاکید بر این که باید در حوزه عدالت اجتماعی راهبرد داشته باشیم اظهار کرد: مقام معظم رهبری در جلسه ای فرمودند در حوزه عدالت اجتماعی کم کاری صورت گرفته برای همین ما نیز این موضوع را مد نظر قرار دادیم.
وی افزود: از مسئولان استانی می‌خواهیم توجه به عدالت اجتماعی را سرلوحه کار خود قرار دهند.
معاون دستیار ویژه رییس جمهوری بیان کرد: بدترین درد تاریخی برای افراد این است که حس کنند شهروند درجه 2 به حساب می آیند در حالی که ما شهروند درجه 2 نداریم.
وی تصریح کرد: ابلاغ منشور حقوق شهروندی از سوی رییس جمهوری جای تقدیر دارد و بسیار کار ارزشمندی محسوب می شود.
زارع گفت: تجربه من طی چهار سالی که در این حوزه مشغول هستم این است که موضوع و مشکلات و دغدغه ادیان دیگر در کشور برای مردم از اهمیت بسیار بالائی برخوردار است و پیگیر این موضوعات هستند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان نیز در این نشست بیان کرد: بدون تردید اگر بازبینی و بازنگری در کنزا، انجیل و قرآن داشته باشیم خواهیم دید شعار اصلی ادیان الهی و آیین الهی رها شدن از یوغ استثمار و ظلم و ستم است و انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) به نحو جدی به این موضوع جامه عمل پوشاند.
محمد جوروند با بیان این که در کشوری زندگی می‌کنیم که پرچم آن زینت بخش محافل مختلف است گفت: ارتباطات و پیوندهای ما با آیین و مذاهب مختلف در ایران بسیار قوی و خوب است.
وی افزود:در هشت سال دفاع مقدس شهدایی از آیین و مذاهب مختلف تقدیم انقلاب شد که نشان از فصل مشترک همه مردم در حفظ تمامیت ارضی ایران دارد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان بیان کرد:در استان خوزستان همه مذاهب و ادیان در کنار هم به شکلی مسالمت آمیز زندگی می کنند.
در ادامه این آیین نمایندگان ادیان مختلف به سخنرانی پیرامون پیروزی انقلاب اسلامی پرداختند و از خانواده های شهدای این ادیان تجلیل و تقدیر به عمل آمد.
7164/6064
خبرنگار: عاطفه جوادی** انتشار: محسن بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.