مرتضی موصلی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه هدف نهایی این نهاد از خدمت ‌رسانی به محرومان، و توانمندسازی آنها است، اظهارکرد: هم اکنون 101 هزار خانوار نیازمند زیر حمایت این کمیته هستند که این مددجویان با استفاده از امکانات و تسهیلات این نهاد پس از رسیدن به عرصه توانمندی از بدنه کمیته امداد جدا و خانوارهای نیازمند پشت نوبت، جایگزین آنها می‌شوند.
وی افزود: بهترین راه برای توانمند سازی و خودکفایی افراد زیرحمایت ایجاد اشتغال به‌ ویژه کسب‌ و کارهای خرد و خانگی است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره)خوزستان ادامه داد: هم اکنون طرح های اشتغال زایی از جمله پرورش قارچ، طیور، زنبورعسل، تولید لباس صنعتی، گرگور بافی و صنایع دستی ‌زیر نظر کارشناسان اشتغال و با توجه به ظرفیت‌های منطقه برای مددجویان ایجاد شده است.
وی گفت: خدمات این کمیته بر اساس نیازهای هر خانوار ارایه می‌شود تا مشکلات بیکاری، ازدواج، مسکن و درمان آنها به بهترین شکل و در کوتاه‌ترین زمان ‌برطرف شود.
موصلی بیان کرد:برگزاری دوره‌های آموزشی و تخصصی فنی حرفه‌ای، استعداد سنجی و ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان، ارایه تسهیلات قرض‌الحسنه و اجرای طرح‌های خودکفایی از مهمترین برنامه‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) در توانمندسازی خانوارهای نیازمند زیر پوشش است.
وی اظهار کرد: ایجاد اشتغال پایدار برای دو هزار خانوار دیگر در دستور کار این کمیته قرار دارد که امید است با همکاری صنایع، مدیران کارخانه‌ها و خیران خوزستان این امر به زودی محقق شود.
7152/ 6037
خبرنگار: محمدرضاخبازان ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.