به گزارش ایرنا آیت ا... سید محمدعلی موسوی جزایری روز یکشنبه در همایش پایدار اشتغال روستایی و عشایری خوزستان که با حضور سید ابوالفضل رضوی معاون رییس جمهوری در حوزه محرومیت زدایی و اشتغال روستایی برگزار شد اظهار کرد: متاسفانه بسیاری از بانک ها وثیقه مردم به ویژه جوانانی که به دنبال راه اندازی یک طرح اشتغال زایی هستند را رد می کنند و این موضوع باعث نگرانی آنها شده است لذا انتظار می رود بانک ها طبق قانون عمل کنند و هرکسی در هر زمانی از قانون تمرد کند مجازات می شود.
وی افزود: امروز آخرین اتمام حجت ما با بانک ها در خصوص رد وثیقه ها است و در صورت تخلف بانک ها مراجعان می توانند از آنها شکایت کنند و ما رسیدگی خواهیم کرد. طرح اشتغال با دستور رهبر معظم انقلاب مطرح شده و با مشارکت مجلس شورای اسلامی در حال اجرا است لذا باید از فرصت موجود به بهترین شکل استفاده کرد.
وی با بیان اینکه در خوزستان سخت گیری بی اساسی در رابطه با طرح های اشتغال زایی وجود دارد که باید جلوی آن گرفته شود گفت: دستگاهی جلوی فعالیت طرح اشتغال بلدرچین در حمیدیه را با بهانه‌های من در آوردی گرفت، با وجود اینکه تمام فعالیت ها استاندارد بوده است، آیا این عمل منشا حسادت، خباثت و بدجنسی، کم عقلی و ندانم کاری نیست؟ انتظار می رود دستگاه های امنیتی نیز با مشاهده این عمل که به سرنوشت استان ضربه می زند، ورود کرده و به متخلفان اخطار دهند.
آیت ا... موسوی جزایری بر احقاق حقوق مردم خوزستان تاکید کرد و گفت: مردم خوزستان گناهی مرتکب نشده اند و باید با آنها با ملاطفت برخورد کرد لذا پیشنهاد می کنم که کارگروه اشتغال مانند شورای نگهبان عمل کند و در خصوص مصوبه ها نظر دهد و راه حل مناسبی برای برای اشتغال زایی ارایه دهد.
وی با اشاره به اینکه دستگاه های اجرایی به فکر خدمت به مردم باشند افزود: دستگاه ها در صورت وارد کردن ایراد به طرح باید بگویند که مشکل در چیست و راه حلی نیز پیشنهاد دهند نه اینکه بهانه تراشی کنند. همچنین معتقدیم که برخی افراد با عنوان مشاور برای کارگروه اشتغال تعیین شود و در خصوص رفع مشکلات طرح اشتغال زایی خوزستان کمک کنند.
نماینده ولی فقیه در خوزستان دیگر نگرانی مردم را ارایه نشدن طرح های توجیهی در کارگروه اشتغال دانست و گفت: معتقدیم طرح هایی که توجیه اقتصادی داشته و باعث اشتغال زایی می شوند باید در کارگروه اشتغال خوزستان به تصویب برسد که متاسفانه این امر محقق نمی شود و این موضوع باعث می شود تا عملی کردن طرح اشتغال زایی در خوزستان به تعویق افتد لذا خواهش می کنم که برای طرح اشتغال زایی یک بازرسی ایجاد کنیم تا به حق بودن کارگروه اشتغال خوزستان را بسنجیم.
9879/ 6037
خبرنگار: محمد شاکری ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.