فتاح کنعانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: گام نخست این پروژه با اعتباری بالغ بر 60 میلیارد ریال از محل بودجه استانی اسفند امسال کلید می خورد و پیش بینی می کنیم در مدت 6 ماه به بهره برداری برسد.
وی افزود: در این مجموعه ورزشی که به مساحت 52 هکتار در منطقه برومی اهواز قرار دارد، چند میدان سوارکاری بین المللی لحاظ شده و با راه اندازی این مکان وررشی و گردشگری، خوزستان به قطب سوارکاری کشور تبدیل خواهد شد.
وی ادامه داد: این مجموعه ورزشی با استانداردهای روز دنیا مطابقت خواهد شد و طراحی آن به وسیله یک مشاور فرانسوی انجام می شود و با احداث این مکان می توانیم شاهد برگزاری مسابقات کشوری و بین المللی در اهواز باشیم.
کنعانی نبود پیست مناسب برای سوارکاری را از مهمترین مشکلات این رشته در خوزستان دانست و گفت:از سال 84 تا 94 به دلیل نبود میدان سوارکاری، چرخه مسابقات اسب دوانی در خوزستان متوقف بود.
وی افزود: خوزستان رشته سوارکاری پس از استان گلستان در جایگاه دوم قرار دارد اما در زمینه برگزاری مسابقات قدری ضعیف هستیم. با توجه به شرایط جوی خوزستان تنها در چهار ماه از سال می توانیم مسابقات خود را برگزار کنیم که این موضوع باعث می شود در ارزیابی عملکرد در رتبه دوم کشور قرار گیریم.
رییس هیات سوارکاری خوزستان در ادامه به برگزاری هفته اول رقابت های سوارکاری قهرمانی کشور با حضور سوارکارانی از استان های یزد، کرمانشاه، لرستان و اصفهان در اهواز اشاره کرد و گفت: این رقابت ها در هفته اول با حضور 175 اسب در هشت دور برگزار شد که خوشبختانه با استقبال خوبی همراه بود. این مسابقات در پنج هفته به میزبانی اهواز برگزار می شود که در پایان هر هفته به نفرات برتر جوایز نقدی پرداخت می شود.
وی با بیان این که پیش بینی می کنیم در هفته های آینده بیش از 100 اسب در این رقابت ها شرکت کنند افزود: پیست نیرو اهواز بازسازی شده تا میزبانی مسابقات را بر عهده بگیریم. وی ادامه داد: خوشبختانه سوارکاران خزستان در رقابت های هفته نخست 20 مقام کسب کردند و تنها چهار عنوان به سوراکاران استان های دیگر تعلق گرفت که نشان از آمادگی ورزشکاران خوزستانی است.
کنعانی نبود توجه پشتیبان مالی از این رشته را یکی دیگر از مشکلات سوارکاری دانست و گفت: برای برگزاری پنج هفته مسابقات اسب دوانی قهرمانی کشور باید چهار میلیارد ریال هزینه کنیم که تامین این مبلغ کار بسیار سختی است لذا انتظار داریم با حمایت رسانه ها این رشته عمومی شود تا اسپانسر و بخش خصوصی میل بیشتری برای سرمایه گذاری در این رشته داشته باشد.
9879 / 6037
خبرنگار: محمد شاکری ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.