به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی روز یکشنبه در آئین افتتاح باغ موزه دفاع مقدس دزفول افزود:سرداران ،رزمندگان و شهدا در شرایط حساسی توانستند کارهای بزرگی انجام دهند و مدیریت و سرافرازی آفریدند .
وی از دزفول به عنوان پایتخت مقاومت ایران اسلامی نام برد و گفت: مردم دزفول در اوج موشک باران و حملات هوایی دشمن ، هفت گردان به عملیات فتح المبین اعزام کردند و تیپ ولیعصر را تشکیل دادند ،مردم دزفول با 12 هزار رزمنده در مقابل 176 موشک ،489 بمب و راکت و دو هزار و 500 مورد حمله توپ ایستادگی کرده و شهر را ترک نکردند.
وی بیان داشت:مسئولان و مدیران دزفولی زیادی چون سردار 'غلامعلی رشید' با مسئولیت های سنگین و توانایی های ویژه توانسته اند افتخارآفرینی کنند و در افزایش قدرت ملی و بالابردن ضریب امنیت ملی تلاش کرده اند.
شریعتی اظهار کرد:تخلیه نشدن شهر دزفول در دوران دفاع مقدس روحیه امید و نشاط و دلگرمی بی نظیری بین رزمندگان بوجود آورد این درحالی بود که مردم می توانستند شهر را تخلیه کنند ولی عدم تخلیه شهر پیام ایستادگی داشت زیرا با تخلیه شهر به دشمن دلگرمی می دادند و رزمندگان را به مخاطره می انداخت .
استاندار خوزستان از پذیرایی و میزبانی مردم دزفول از رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس تجلیل کرد و گفت:بازسازی مناطق تخریب شده در دزفول در دوران دفاع مقدس نیز منحصر بفرد بود و حملات مکرر نتوانست اراده و ایثار مردم را در عادی نشان دادن شرایط کم کند .
وی وجود علمای برجسته دزفولی چون شیخ مرتضی انصاری و آیت اله قاضی دزفولی را مامن و پناهگاه جوانان و رزمندگان و انقلابیون دانست و گفت:با حمایت های انجام شده اکنون فاز نخست مرکز فرهنگی دفاع مقدس به مرحله بهره برداری رسید و امیدواریم فاز دوم نیز بزودی عملیاتی شود و باغ موزه دفاع مقدس در اهواز نیز بزودی طراحی و ساخته شود.
استاندار خوزستان اظهار امیدواری کرد با بهره برداری از این باغ موزه ها و ورود کاروان راهیان نور به استان ،شاهد رونق گردشگری در این استان باشیم.

***دزفول در دوران دفاع مقدس سنگر مستحکمی در برابر دشمن بود
فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) استان خوزستان نیز در این آئین ضمن تقدیر از حمایت و پشتیبانی سردار رشید و سردار رئوفی در تکمیل این مرکز گفت:کلیه آثار دفاع مقدس در این مرکز به کار گرفته شده اند و تلاش شده این مرکز به مرکز ثقل فرهنگی تبدیل شود.
سردار حسن شاهوارپور افزود:مردم دزفول از گذشته حامی و پشتیبان رزمندگان و نیروهای مسلح بوده و همواره نیروی زمینی و هوایی را مورد تفقد و لطف قرار داده اند و در دوران دفاع مقدس نیز که دشمن با تمام توان وارد شده بود نیز مردم دزفول مقاومت را پیشه کرده و نام خود را در تاریخ ثبت کردند.
وی دزفول را سنگر مستحکم کشور در برابر دشمن دانست و افزود:در حالی که دشمن مسیر اصلیش را رسیدن به دزفول اعلام کرده بود مردم دزفول ثابت کردند اگر ملتی زیربار زور نرود در تاریخ ماندگار خواهد شد .
فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج) ضمن تقدیر از تلاش رزمندگان و حضور جانانه جوانان دزفولی در دوران دفاع مقدس گفت:باید از نظر نرم افزاری نیز دین خود را نسبت به رزمندگان ادا کنیم و برنامه منسجمی برای تضمین نظام و امنیت ملی داشته باشیم.

**گله مندی از کم لطفی نسبت به مردم دزفول
امام جمعه دزفول نیز گفت:دزفول شهر دلاوران حماسه ساز،طلایه داران ایمان ومقاومت ،شهر فقهای عارف و شهر دو هزار و600 شهید است که مردم آن توانستند با رشادت و دلاوری نام خود را در تاریخ ثبت کنند و روز چهارم خرداد را به نام مقاومت و پایداری خود در تقویم به یادگار بگذارند.
حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی افزود:مردم دزفول در هشت سال دفاع مقدس زیر بمباران موشکی ، هوایی و توپخانه ای دشمن ایستادند و هرگز شهر را ترک نکردند اما اکنون برخی مسئولان و مدیران حماسه های مردم دزفول و نیروهای کارآمد این شهر مقاوم را از فراموش کرده و از یاد برده اند و نسبت به مردم دزفول کم لطف شده اند .
وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بارها اعلام کردند که همه توجهه ها باید به توانمندی های داخل باشد اضافه کرد:امروز بهترین تجلیل از مردم غیور دزفول بهادادن به جوانان ومدیران بومی و توانمند این شهرستان است .
امام جمعه دزفول از مسئولانی که در نهادینه کردن فرهنگ جهاد و شهادت کوشا هستند تقدیر کرد و از طرف آیت اله موسوی جزایری و آیت الله شفیعی نیز جهت افتتاح باغ موزه دفاع مقدس از مسئولان دزفول تقدیر کرد.
باغ موزه دزفول همزمان با 9 باغ موزه دفاع مقدس دیگر در سراسر کشور صبح روز یکشنبه توسط رئیس جمهوری به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح شد.
7278/6068
خبرنگار:رقیه کردی-انتشار:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.