مسابقه نامه‌نگاری اتحادیه پستی جهانی ویژه نوجوانان در سطح بین المللی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، اتحادیه پستی جهانی (UPU) با هدف افزایش آگاهی نوجوانان از اهمیت نقش خدمات پستی در جامعه و نیز ترویج فرهنگ مکاتبه، همه ساله مسابقه نامه‌نگاری ویژه نوجوانان را با انتخاب موضوعی خاص در سطح بین‌المللی برگزار می‌کند.

در همین راستا موضوع مسابقه سال 2018 این رقابت " تصور کنید نامه ای هستید که در زمان سفر می‌کنید، قصد دارید چه پیامی به خوانندگان خود منتقل کنید"  تعیین شده است که در جای خود بی نظیر است.

اداره کل پست استان خوزستان نیز در نظر دارد با ترغیب نوجوانان استان به شرکت در این مسابقه علاوه بر آشنا سازی آنان با اهمیت نقش سرویس‌ های پستی در جامعه، در راستای ترویج فرهنگ نامه‌نگاری نقشی موثر ایفا کند.

با توجه به اینکه موضوع انتخابی مسابقه نامه نگاری سال جاری بسیار مهم و جذاب بوده و انشای برگزیده می تواند در سطح بین المللی بسیار اثر بخش باشد سازمان هایی مانند آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری می توانند در تشویق نوجوانان خوزستانی به شرکت در این مسابقات با پست خوزستان همکاری نمایند.

براساس اعلام اتحادیه پست‌جهانی، نوجوانان دارای حداکثر 15 سال می‌توانند در این مسابقه به رقابت پرداخته و از جوایز ارزشمند آن بهره‌مند شوند.

 نامه‌ های ارسالی باید به صورت دست نویس و یک رو حداقل در 2 صفحه و حداکثر در 4 صفحه A4 باشد بوده و موارد مربوط به نامه‌ نگاری نظیر درج آدرس گیرنده و فرستنده، تاریخ و امضای پایانی در آن رعایت شده باشد.

شرکت ملی پست به منظور تسهیل و تسریع فرایند ارسال، پاکت های ویژه ای را برای این مسابقه طراحی نموده که در دفاتر پستی و مراکز کانون فکری کودکان و نوجوانان و مدارس به صورت رایگان قابل تهیه است و شرکت کنندگان می توانند نامه های نوشته شده را در این پاکت ها که در قالب سرویس پست جواب قبول طراحی شده قرار داده و بدون هیچ گونه پرداخت وجهی به صندوق های پستی سطح معابر انداخته و یا به نزدیک ترین دفتر پستی تحویل دهند.

 مهلت شرکت در مسابقه نامه‌ نگاری 2018 اتحادیه پستی جهانی دوازدهم اسفند سال‌جاری است و هیات داوران از میان نامه های ارسالی، نامه برتر را در سطح داخلی انتخاب و به منظور شرکت در رقابت بین‌ المللی به اتحادیه پستی جهانی ارسال می‌نماید.

اتحادیه برای این رقابت جوایز ارزشمندی را در نظر گرفته است و مدال‌ های طلا،‌ نقره و برنز به ترتیب به نفرات اول تا سوم بین المللی تعلق خواهد گرفت؛ هم چنین به دیگر انشا‌های برتر گواهینامه‌ و جوایزی اهدا خواهد شد .

هزینه سفر برنده خوش شانس مدال طلا برای دریافت جایزه در مقر دفتر بین الملل که برن سوئیس است نیز توسط اتحادیه پرداخت خواهد شد.

همچنین در سطح ملی 22 نامه برتر تمبر طلا و نقره دریافت خواهند کرد و به 100 اثر بعدی جوایز ارزنده ای تعلق خواهد گرفت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.