به گزارش خبرنگار ایرنا عدنان غزی شنبه شب در نشست خبری با اصحاب رسانه این شهرستان افزود:شوش دارای پتانسیل فراوانی در بخش کشاورزی ، گندم ، ذرت ، پرورش شتر و اسب و نیز گردشگری طبیعی ، تاریخی و مذهبی است ضمن اینکه مناطق عملیاتی دفاع مقدس شوش در تمام ایام سال میزبان کاروان های راهیان نور است.
عدنان غزی اظهار داشت: با وجود این ظرفیت ها احداث زیر ساخت های گردشگری از جمله هتل و بازارچه صنایع دستی در شوش بسیار ضروری است که از سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری انتظار می رود در این راستا وارد عمل شود که این موضوع در نشست اخیر به سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری کشور منتقل شد.
وی در ادامه در خصوص احداث تقاطع غیر همسطح چهار راه شوش در امتداد جاده شوش - اهواز گفت: برای اجرای این طرح مجوز لازم از وزارت کشور و وزارت راه و شهرسازی اخذ شده ضمن اینکه بعد از شروع گمانه زنی از سوی کارشناسان پژوهشگاه میراث فرهنگی مقرر شد در صورتیکه در اجرای عملیات حفاری این طرح آثار باستانی کشف نشد مجوز احداث صادر و عملیات ادامه می یابد.
غزی همچنین از موافقت اخذ شده برای تبدیل اداره میراث فرهنگی شوش به اداره ویژه با ادغام پایگاه جهانی شوش خبر داد و گفت: با این ادغام که مجوز آن از سوی سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری صادر شده میراث فرهنگی و پایگاه جهانی شوش یک اداره مستقل با یک رییس اداره می شود.
وی همچنین از ضعف فعالیت های فرهنگی در شهرستان شوش انتقاد کرد و گفت: متاسفانه در حوزه فرهنگی در این شهرستان به خوبی کار نشده است که لازم است اصحاب رسانه در این راستا وارد عمل شوند.
غزی از خبرنگاران و اصحاب رسانه خواست عملکرد دستگاه های اجرایی را منصفانه و از روی دلسوزی نقد کنند و فضای مجازی را به فرصتی برای کمک به حل مشکلات این شهرستان تبدیل کنند.
فرماندار شوش در عین حال از مدیران دستگاه های خواست پاسخگوی سئوالات خبرنگاران به عنوان مطالبه افکار عمومی جامعه باشند.
7280/6068
خبرنگار:مجتبی پناهی**انتشار:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.