مدیر منطقه و آبفا ایذه در نشست خبری با اصحاب رسانه عنوان کرد: خادمی در بحث انتقال آب سنگ‌ تمام گذاشته است که جا دارد از تلاش های مستمر و پربار وی تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ایذه، غلامحسین نعمتی مدیر آبفای شهری ایذه در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که صبح امروز در این اداره برگزار شد ابتدا دهه مبارک فجر را تبریک گفت و تقارن این ایام با ایام فاطمیه را تسلیت گفت.

مدیر منطقه و آبفا ایذه عنوان کرد: حفر چاه‌های آب در ایذه یک مسکن است و اگر آب شرب شهرستان از دریاچه‌ی سد کارون ۳ تامین نشود، هرسال اوضاع بدتر می‌شود که در این موضوع نماینده پرتلاش ایذه و باغملک در مجلس آقای هدایت الله خادمی سنگ تمام گذاشته است که امیدوارم با تلاش های پر بار وی این‌ امر محقق پیدا کند.

نعمتی در ادامه تصریح کرد: ایذه دارای ۴۰ هزار اشتراک آب داریم که روزانه ۲۷۰۰ متر مکعب آبرسانی صورت می‌گیرد.

وی افزود: آبرسانی به شهر ایذه از طریق ۱۳ چاه فعال صورت می‌گیرد که در گذشته عمق هر یک از این چاه‌ها بین ۶۰ تا ۷۰ متر بود ولی الان تقریبا ۳۵۰ متر رسیده است که نشان از کاهش بیش از حد سطح آب‌های زیر زمینی است. با این حال از طرف سازمان آب و برق خوزستان مجوز ۲۷۰۰ متر جهت تامین آب مورد نیاز شهرستان ایذه گرفته شده است.

نعمتی افزود: طی برنامه ریزی انجام شده تا ۵ سال آینده شبکه آبرسانی شهر تعویض خواهد شد و در تلاش هستیم با اضافه کردن چند چاه شبکه آبرسانی شاهد قعطی کمتر آب باشیم.

وی ادامه داد: هم اکنون یک پیمانکار با سه دکل حفاری در منطقه حضور دارد و مشغول حفاری است.

مدیر منطقه و آبفا شهرستان ایذه به ۳ چاه تامین اشاره کرد و اظهار داشت: آب چاه پادگان قدس حفاری آن به اتمام رسیده است، چاه شماره ۵ که قبلا حفاری شده بود ولی استفاده‌ای نداشت، با حفاری بیشتر به مرحله پمپاژ رسید و چاه سوم چاه شماره ۶ که در نزدیکی روستای چهارتنگ علیا بود و از ۱۶ سال پیش با سقوط موتور پمپاژ به درون آن مسدود شده بود که با تلاش اداره آبفا این چاه نیز رفع پمپاژ شد.

غلامحسین نعمتی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره تاثیر حفر چاه‌های متعدد بر محیط زیست و خشک شدن تالاب های ایذه و توقف حفر چاه در کنار منطقه باستانی اشکفت سلمان گفت: بین آبرسانی به مردم و مساله محیط زیست، ما آبرسانی را در اولویت قرار می‌دهیم و چاه نزدیک اشکفت سلمان به هیچ عنوان تاثیری بر چشمه‌ی آن منطقه نداشت.

نعمتی با اشاره به بحران آب در نیمه اول سال گفت: مشکل آب باید در زمان افتتاح سد کارون ۳ پیگیری می‌شد و در حال حاضر بحران آب منطقه تنها با انتقال آب از سد کارون۳ حل می‌شود وگرنه اوضاع آب هر سال بحرانی تر خواهد شد.

وی در پاسخ به سوالی یکی دیگر از خبرنگاران درباره فاضلاب شهری افزود: این کار بستگی به اعتبارات دارد. ابتدا باید تصفیه خانه افتتاح شود که به چینی‌ها واگذار شده است. تفصفیه خانه و فاضلاب مشکل محیط زیستی داشت که رفع شد و در آینده نزدیک شروع به کار می‌کند و پساب آن باعث احیای تالاب بندون خواهد شد.

رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان ایذه درباره مشکل آبرسانی به برخی از محله‌های شهر نیز گفت: عمده مشکلات در خیابان های حر، خیابان محمدرسول الله و شهرک دادگستری است که بخاطر موقعیت جغرافیایی این مناطق می‌باشد. در مورد آبرسانی به منطقه تُل منبع نیز به دلیل همتراز بودن با منبع، با کمک شهردار سابق از طریق نصب موتور پمپاژ در زمین متعلق به شهرداری این مشکل نیز برطرف شد.

وی در در پاسخ به سوالی درباره فاضلاب روباز در شهر نیز اشاره کرد که: تا زمانی که سیستم فاضلاب انجام نشده و کسی به عنوان مشترک فاضلاب زیر نظر آبفا قرار نگرفته است، فاضلاب رو باز سطح شهر زیر نظر شهرداری است.

غلامحسین نعمتی مدیر منطقه و آبفا ایذه در پایان این نشست خبری ضمن تشکر از حضور خبرنگاران، نقش آنها را در فرهنگ سازی در زمینه‌ی مصرف بهینه آب مهم دانست و از آنها تقدیر کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.